6.18.2011








ט״ז בְּסִיוָן תשע״א
16th of Sivan, 5771
Sat, 18 June 2011 



אחרי חטא המרגלים, משה מכנס את העם ובמקום לשאת נאום נוקב או לבשר על עונש כבד - הוא מלמד הלכות מנחה. למה? והאם גם אצל קהלת התרגיל הזה הצליח?





"לפעמים אני הולך לאיבוד במבוך של ספק
בין אני יותר טוב מכולכם לאני אף פעם לא צודק
לפעמים זה נהיה קשה לנשום
לפעמים זה נתקע לי כמו אבן בגרון
לפעמים זה קשה"

(לפעמים זה קשה/ נעם רותם)
לא קל להיות משה רבנו אחרי חטא המרגלים. החטא מייצג עימות חריף במיוחד בין משה לבין קבוצת נציגים מכובדת מן העם. כבר לא מדובר על התמרמרות סביב התפריט המוצע לבני ישראל במדבר, אלא על נושא עקרוני הרבה יותר: המטרה הסופית של המסע במדבר, הכניסה לארץ ישראל.  
המשך


לפי הקבלה

לפי הקבלה, הימצאותו של האדם התאפשרה רק לאחר שאלוהים צימצם את עצמו ועשה לו מקום. אבל מה נשבר על הדרך?

במציאות שבה אנו חיים הכל סופי, חוץ מאלוהים. לבני אדם, לבעלי חיים לכוכבים ולכל מה שסביבנו יש זמן קצוב, האלוהות היא היחידה שלפי היהדות היא אינסופית וממלאת את הכל.

הבעיה היא שאם האלוהות ממלאת את הכל איך יש לנו מקום? הרי לפי זה, קיומו של הבורא סותר את קיומו של האדם. הקבלה מסבירה את הסתירה הזו באמצעות תורת הצמצום, לפיה האלוהים צמצם את עצמו ועשה מקום לבני אדם.

הרב אורי שרקי מסביר מה הן התוצאות של אותו צימצום, מה נשבר ואת מה אנחנו נדרשים לתקן בעקבות זה? ynet ו"אורות-טלוויזיה יהודית" מזמינים אתכם לאסוף את השברים

טועים, תעינו

המרגלים ששלח משה רבנו לבדוק את ארץ ישראל חזרו עם חוות דעת אישית לא מעודדת. התוצאה הייתה עונש כבד על העם כולו. איפה הם טעו? ומה ניתן ללמוד מכך?
בפרשת השבוע "שלח לך" נשלחת מתוך מחנה ישראל קבוצה של מרגלים. הם יוצאים לבדוק את המצב בארץ שאבותיהם עזבו לפני מאות שנים - ארץ ישראל.


כשהם יחזרו הם יספרו דברים טובים, אבל יוסיפו כי אין להם סיכוי לנצח את יושבי הארץ, והתוצאה היא פיק ברכיים לאומי וארבעים שנה של סיבובים במדבר. הרב יונתן מילוא מנסה לברר איפה טעו המרגלים ומה אנחנו יכולים ללמוד מהטעות שלהם. ynet ו"אורות - טלוויזיה יהודית" מזמינים אתכם ללמוד איך לא לחזור על טעויות (ולא רק בריגול). 



חדשות ועוד

פיצוץ גז בבניין בן 4 קומות
בנתניה - סיקור + שיחות וקלטות



















No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information