8.09.2014












  • JEWISH WORLD



















******************




کارتــــــــــــــــون


توکا نیستانی

چکیده اخبار روز ادینه 

هفدهم امرداد ۱۳۹۳ خورشیدی در ایران اشغالی
هشتم اکوست ۲۰۱۴ میلادی
دوازدهم ماه «آو» از سال  ۵۷۷۴ عبری
 از بخش فارسی صدای اسرائیل 



     اسرائیل به موازات تلاش برای تامین امنیت شهروندان و کاهش آسیب و تلفات در جنگ غزه، شیوه های جدیدی را نیز در ارتش به کار گرفته تا کمترین تلفات بر سربازان وارد شود و آن ها کمترین درد و رنج را در میدان نبرد احساس کنند. امروز فاش شد که اسرائیل در نبردهای چهار هفته ای عملیات موسوم به "صخره استوار" پیشرفته ترین تکنولوژی پزشکی را در صحنه جنگ به کار گرفته که هنوز هیچ یک از ارتش های دیگر جهان به آن مجهز نیست. یکی از این نوآوری ها، استفاده از گرد خون، به جای خون مایع است که بلافاصله به سربازان زخمی تزریق می شود و در بسیاری از موارد از مرگ آن ها جلوگیری می کند. کیسه های گرد خون را که به صورت خشک شده است، می توان به آسانی همراه با واحدهای جنگی حمل کرد. امروز اعلام شد که یکی دیگر از نوآوری های پزشکی در ارتش اسرائیل باندی است که به روی زخم بسته می شود و از شدت درد می کاهد. این پانسمان همچنین قادر است انعقاد خون را شتاب بخشد تا خونریزی هر چه زودتر قطع گردد. یک نوآوری تکنولوژی دیگر دستگاه کوچکی برای متوقف کردن خونریزی است که خود سرباز زخمی می تواند آن را در محل زخمی خود به کار گیرد.
    از ساعت ۸  بامداد امروز به وقت محلی که سازمان های ترور از غزه حملات موشکی علیه اسرائیل را از سر گرقتند، بیش از 40 فروند موشک و راکت به سوی اسرائیل پرتاب شده که اکثر آن ها در زمین باز سقوط  کرده و بقیه آن ها در هوا شکار شده است. با این همه یک موشک به ساختمانی در یکی از شهرک های پیرامونی غزه اصابت کرد و دو تن زخمی شدند.  
ارتش اسرائیل ۲ ساعت و سی دقیقه شکیبایی نشان داد به این امید که حملات موشکی متوقف گردد، ولی هنگامی که موشک پرانی همچنان ادامه یافت، نیروی هوایی اسرائیل عملیات خود را در نوار غزه از سر گرفت و این بار علاوه بر بمباران های هوایی، نیروی دریایی ارتش اسرائیل نیز وارد عمل شد و شماری از هدف های نظامی در غزه را از دریا مورد اصابت قرار داد.
  پیش از آن که حملات موشکی از غزه علیه اسرائیل از سر گرفته شود، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر گفته بود که بعید می نماید آتش بس بتواند دوام آورد. نتانیاهو که با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" سخن می گفت تاکید کرده گفت: هیچ اطمینانی وجود ندارد که غائله پایان یافته باشد.  
رئیس جمهوری اسرائیل پرزیدنت روبی ریولین از رییس صلیب سرخ جهانی درخواست کرد برای بازپس گرفتن اجساد دو تن از سربازان جان باخته اسرائیلی در جنگ غزه تلاش کند. پرزیدنت ریولین همچنین به این واقعیت اشاره کرد که حماس با متمرکز ساختن جنگ موشکی خود علیه شهرها و شهرک های اسرائیلی به هدف کشتن زنان و کودکان، مرتکب بزرگ ترین جنایت جنگی شده و جامعه بین المللی باید آن را محکوم کند.  
  دکتر یووال اشتاینیتس وزیر اطلاعات و سیاست های راهبردی گفت: اگر لزومی پیش آید، اسرائیل باید سراسر نوار غزه را به تصرف درآورد و آن را از وجود جنگ افزارهای موشکی و سازمان های ترور پاک نماید.. رییس کمیسیون امنیت و امور خارجی "کنست" (پارلمان اسرائیل) آقای زئب الکین نیز گفت: نخست وزیر و وزیر دفاع اسرائیل وظیفه دارند با شدت هر چه کوبنده تر به از سرگیری حملات موشکی از خاک غزه پاسخ گویند.  

کاظم صدیقی، امام جمعه تهران
کاظم صدیقی، امام جمعه تهران
کارتون
نیک اهنگ کوثر

احمد شهید
احمد شهید

علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس
علیرضا محجوب، رئیس فراکسیون کارگری مجلس

عکسی از مراحل اولیه تخریب این گورستان که جامعه بهائیان آن را منتشر کرده بود
عکسی از مراحل اولیه تخریب این گورستان که جامعه بهائیان آن را منتشر کرده بود

طنز
ابراهیم نبوی
"چرا بعضی حزباللهیها زیاد رفیق ندارند؟ بعضیها آنقدر گوشتتلخ هستند که نمیشود به آنها نزدیک شد! بعضیها ساز خودشان را میزنند و با همدیگر همافزایی نمیکنند. به تیمهای همدیگر کمک نمیکنند، به رونق گرفتن بیشترِ هیاتهای همدیگر کمک نمیکنند. امروز آنقدر حقّ واضح و آشکار شده است که اگر کسی مرگ بر اسرائیل بگوید، دیگر هنر نکرده است. کسی هم که به فقط به ولیّ ارادت داشته باشد، دیگر هنر نکرده است؛ باید دید آیا اهل تعامل خوب با ولایتمداران و دیگر مردمان هست یا نه؟" ادامه 


حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

ساختمان بانک مرکزی ایران
ساختمان بانک مرکزی ایران


هفته خوبی را بریتان ارزو میکنیم



No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information