9.13.2014

פרשת השבוע – כי תבוא – 9 . 13 . 14















































כשיבואו בני ישראל לארץ וייטעו בה כל עץ מאכל,
עליהם להמתין שלוש שנים ועוד שנה לפני שיוכלו 
לאכול מפירותיוויקרא רבה מפרש מצווה זו על 
דרך הדרש
  • יעקב צמאיר


* הפטרה *

 של כי תבוא

ההפטרה של פרשת השבוע "כי תבואהבאה עלינו לטובה נמצאת בישעיהפרק ס'. היא אחת משבע ההפטרות של הנחמה שבאו אחרי תשעה באב.
הפסוק הראשון בהפטרה הוא : "קומי אורי כי בא אורך וכבוד העליך זרח".כתב רבי דוד קמחי (רד"קכי האורה מראה לנו על השמחה ועל הטובהמכיון שהגיע זמן הישועה זו היא אורה גדולה לישראל שמחכים כבר אלפים שנההילקוט שמעוני כתב שמדובר על אורו של משיח שנאמר בבראשית: "וירא אלוקים את האור כי טובוזה מלמד אותנו על זה שהקב"ה בדורו של משיח יגלה האור שגנוז מברית העולםהאור בפסוק בבראשית מדבר כביכול על האור הגנוז.ההפטרה כולה מדברת על הגאולה העתידה (במהרה בימינו אמןובעיקר מתארת את המצב של ישראל לאחר הגאולה.
אמר רבי יצחק : "שנה שמלך המשיח יבאכל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה ומהומות בכל עיר ועיר ומלך פרס מתגרה במלך ערב,והולך מלך ערב לארם ליטול עצהוחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם וכל אומה ואומה מתרעשים ומתבהליםויאמרו :"להיכן נבוא ונלך"? והקב"ה אומר להם : "בני אל תתיראוכל מה שעשיתי בשבילכם עשיתיהגיע זמן גאולתכםאז קומי אורי כי בא אורך וכבוד העליך זרח".

עוד רשום בהפטרה : "מי אלה כעב תעופינה וכיונים אל ארובותיהם" (פסוק ח').זה מרמז על ערב רב ועל ישראל : שהתחלת השילטון תהיה ערב רבוישראל יסבלו נורא מהם בענין של הדת וכמעט יתיאשו משום שישלוט הערב רב על בניהם ועל בנותיהם בזמן שלפני הגאולה ויעשו כמשפטים של כל הגוים.בא הנביא ואומר : מי אלה?! כעב תעופינה - כשיגיע זמן הגאולה כעננים יתפזר הערב רב הזה , ובני ישראל : "כיונים אל ארובותיהםיבואוכולם יחזרו לביתם האמיתי. (אהבת חייםפרשת כי תבוא)
מומלץ בחום רב לעיין בהפטרה זו יותר לעומק ולהבין את הפסוקים שמרגש לקרוא אותם כל פעם מחדשפסוקים כגון :
"
והלכו גוים לאורך ומלכים לנגה זרחך" ( פסוק ג' ).
"
ובנו בני נכר חומותיךומלכיהם ישרתונךכי בקצפי הכיתיך וברצוני רחמתיך!" ( פסוק י' ).
"
לא ישמע עוד חמס בארצךשוד ושבר בגבוליך, וקראת ישועה חומותיך ושעריך תהילה" ( פסוק יח' ).
לא יהיה לך עוד השמש לאור יומםולנוגה הירח לא יאיר לךוהיה לך הלאור עולםואלוקיך לתפארתך!" (פסוק יט' ).
"
לא יבוא עוד שמשךוירחך לא יאסף כי היהיה לך לאור עולםושלמו ימי אבלך" (פסוק כ' ).
"
הקטן יהיה לאלף,והצעיר לגוי עצוםאני הבעתה אחישנה!" (פסוק כב' ).
חבר'ה , להחזיק חזק ו"תחזינה עינינו בשובך לציון ברחמים" ! במרה בימינו אמן סלה !






אלפים בקברו של הרב קוק
למעלה מ8000 איש הגיעו בבוקר יום שישי לקברו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, מורה דרכה של הציונות הדתית, לרגל יום פטירתו החל ב-ג' אלול. זאת בהמשך ל'משמר' לימוד התורה שהתקיים בליל שישי בהר הזיתים.
במהלך היום עלה הציבור הרחב להתפלל ולשאת תפילה להצלחת מדינת ישראל, לרפואת חיילי צה"ל הפצועים ממבצע צוק איתן ואמירת פרקי תהילים.

במהלך המשמר הלילי התקיימו הרצאות ושיעורים מפי הרב דוד לאו הרב הראש לישראל, ראש ישיבת אור עציון הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב שפירא ראש ישיבת מרכז הרב, הרב אלישע וישליצקי ועוד. כמו כן התקיימה התוועדות המונית עם הרב יהושע שפירא והזמר יצחק מאיר, כמו גם סיור עם אלידע בר שאול על רבני ירושלים.
הציבור הרחב לא נרתע והגיע, על אף זריקות אבנים חוזרות ונשנות שהשליכו לעברו ערבים בדרך.
בין הנוכחים הרבים הגיעו גם שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, שייסד את המסורת לפני 4 שנים, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב עמיאל והרב מרדכי שטרנברג, ראשי ישיבת הר המור, הרב אלי בזק ומנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט.
השר אורי אריאל, שהינו כהן, קיבל את הבאים הבוקר בכניסה למתחם, במצפה רחבעם (על שם רחבעם זאבי, גנדי, ז"ל), ואמר בעקבות הצלחת העלייה: "אני נרגש לראות את האלפים שבאים לכבודו של מרן הרב קוק. המסורת החשובה שהתחלנו הולכת וצוברת תאוצה ואני מאמין שהיא תמשיך ותגדל. תורתו של הרב קוק מעמידה דורות של תלמידי חכמים שעוסקים בכל תחומי העשייה בחברה הישראלית ואשרינו שאנו זוכים להיות מאלה שהולכים לאורו"
סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן: "אני שמח ליזום את האירוע הזה כבר שנה שנייה ברציפות ולהרוויח שתי מטרות חשובות באירוע אחד: עלייה לקברו של הרב קוק וחיזוק ירושלים המאוחדת ובית העלמין הר הזיתים".
אלפים בקברו של הרב קוק
מנהל מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ: "אלפים בלילה של התעלות והתחברות עם מרן הרב קוק זצל בהר הזיתים לציון 79 שנים לפטירתו. עם ישראל חוזר באלפיו להר הזיתים".
אלפים בקברו של הרב קוק




5 comments:

  1. top article go to these guys check over here site here why not try these out dolabuy

    ReplyDelete
  2. check out the post right here useful source More Help our website why not check here go right here

    ReplyDelete

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information