8.21.2010







עורך דויד פאחרי
אלול 11 , 5770
2010 . 21 . 8
timthumb.php.png
article-id-609.jpg
bible038.png.jpg.png.jpg.png.jpg.gif.jpg
ניקולס פוסיין, ניצחון יהושע ועמו על האמורי, 1624-26
Torah Blessing - before and after.jpg




 חלק – א
חסד – מושג יחסי לדורו ולתקופתו
מקרב 54 פרשיות התורה, פרשת ’' כי תצא '’ היא העשירה ביותר במצוות בין אם הספירה היא לפי מניין הרמב’’ם ( 72 מצוות ) ובין אם לפי ישעיהו ליבוביץ ( 74 ) 
3-lucretia-rape-titian.jpg
חלק – ב
פרשת כי תצא בספר דברים מתארת דפוסי התנהגות ראויים בין בני אדם בנסיבות שגרתיות של חיי יומיום, ומנגד בנסיבות יוצאות דופן של תקופת מלחמה שבה נמצאים גברים ונשים מחוץ לגבולות הנורמה החברתית המקובלת. הכתוב דן בשורה שלמה של מצוות העוסקות ביחסי גברים ונשים, בזכויות הגברים לגבי הנשים ובחובות הנשים כלפי הגברים.
0.jpg
על פרשת השבוע
רוחמה וייס
23401179_hh.jpg
הפטרה של כי תצא
Haftara - blessing before.jpg Haftara - blessing before.jpg






רָנִּי עֲקָרָה לֹא יָלָדָה פִּצְחִי רִנָּה וְצַהֲלִי לֹא חָלָה כִּי רַבִּים  בְּנֵי שׁוֹמֵמָה מִבְּנֵי בְעוּלָה אָמַר יְהוָה.
הַרְחִיבִי מְקוֹם אָהֳלֵךְ וִירִיעוֹת מִשְׁכְּנוֹתַיִךְ יַטּוּ אַל תַּחְשֹׂכִי הַאֲרִיכִי מֵיתָרַיִךְ וִיתֵדֹתַיִךְ חַזֵּקִי.
כִּי יָמִין וּשְׂמֹאול תִּפְרֹצִי וְזַרְעֵךְ גּוֹיִם יִירָשׁ וְעָרִים נְשַׁמּוֹת יוֹשִׁיבוּ.
אַל תִּירְאִי כִּי לֹא תֵבוֹשִׁי וְאַל תִּכָּלְמִי כִּי לֹא תַחְפִּירִי כִּי בֹשֶׁת עֲלוּמַיִךְ תִּשְׁכָּחִי וְחֶרְפַּת אַלְמְנוּתַיִךְ לֹא תִזְכְּרִי עוֹד.
כִּי בֹעֲלַיִךְ עֹשַׂיִךְ יְהוָה צְבָאוֹת שְׁמוֹ וְגֹאֲלֵךְ קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל אֱלֹהֵי כָל הָאָרֶץ יִקָּרֵא.
כִּי כְאִשָּׁה עֲזוּבָה וַעֲצוּבַת רוּחַ קְרָאָךְ יְהוָה וְאֵשֶׁת נְעוּרִים כִּי תִמָּאֵס אָמַר אֱלֹהָיִךְ.
בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ.
בְּשֶׁצֶף קֶצֶף הִסְתַּרְתִּי פָנַי רֶגַע מִמֵּךְ וּבְחֶסֶד עוֹלָם רִחַמְתִּיךְ אָמַר גֹּאֲלֵךְ יְהוָה.                  כִּי מֵי נֹחַ זֹאת לִי אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי מֵעֲבֹר מֵי נֹחַ עוֹד עַל הָאָרֶץ כֵּן נִשְׁבַּעְתִּי מִקְּצֹף עָלַיִךְ וּמִגְּעָר בָּךְ.
כִּי הֶהָרִים יָמוּשׁוּ וְהַגְּבָעוֹת תְּמוּטֶנָה וְחַסְדִּי מֵאִתֵּךְ לֹא יָמוּשׁ וּבְרִית שְׁלוֹמִי לֹא תָמוּט אָמַר מְרַחֲמֵךְ יְהוָה.






lao_a.jpg
הרב בני לאו
לא לתורה שפורצת משנאה
לשנאת הגויים של הרב דב ליאור יש השפעה הרסנית, וסופה שהיא הופכת לפסקי הלכה המתירים את דמו של מי שאינו יהודי. אין לתת לגיטימציה לפסיקה הקנאית, ועל מנהיגי הציונות הדתית היה להדיר רגליהם מכנס המתנגדים לחקירות "תורת המלך"
_AAA7677_jud.jpg
DSC_7094_a.jpg
הנשיא פרס. קשר מיוחד עם הרב
במלאות 30 יום לפטירתו, תלמידיו ומוקיריו של הרב יהודה עמיטל ז"ל קיימו עצרת לזכרו. הנשיא שמעון פרס, שדבריו הועברו בשידור חי ב-ynet, אמר: "הרב היה כגשר נטוי בין חופי ישראל - הדתי והחילוני, הביטחוני והמדיני, העכשווי והנצח"        
250px-Rav_yehuda_amital_portrait.jpg
נשיא המדינה, שמעון פרס, נשא דברים הערב (יום ה') בעצרת לזכרו של הרב יהודה עמיטל ז"ל, במלאת 30 יום לפטירתו. בנאום, שהועבר בשידור חי ב-ynet, אמר פרס כי "לרב עמיטל היה מבט גבוה ופנורמי על הנעשה בישראל, ואילו הנטייה הארכיטקטונית שלו העדיפה בניית גשרים. הוא היה כגשר נטוי בין חופי ישראל – הדתי והחילוני, הביטחוני והמדיני, העכשווי והנצחי". 
שבוע טוב ומבורך
להתראות בשבוע הבא

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information