5.26.2014

دیدار پاپ اعظم

 *          رهبر اعظم کاتولیک های جهان، پاپ فرانسیس اول، در ادامه سفر رسمی و مهم خود به سرزمین مقدس اسرائیل، روز دوشنبه در حالی که در طول تمامی ساعات سفر از سوی پرزیدنت شیمعون پرس، رییس جمهوری و آقای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، هدایت می شد، از اماکن مقدسه مسیحی و اسلامی و یهودی دیدار کرد. پاپ همچنین طی بازید از موزه «ید و شم»، از هولوکاست (کشتار یهودیان در اروپا در ایام حکومت نازیها) یاد کرد و خاطره قربانیان را گرامی داشت.

راست: پاپ به سنگ یادبود قربانیان هولوکاست در موزه ید و شم ادای احترام می کند
چپ: پاپ فرانسیس در صمیمیتی کم سابقه با شیمعون پرس 93 ساله
*          پاپ که در ادامه سفر خود به اردن و سرزمین های فلسطینی نشین، شامگاه یکشنبه وارد اسرائیل شد، ابتدا بر مزار بنیامین ذئب هرتصل، پایه گذار کشور اسرائیل نوین، در اورشلیم حضور یافت و تاج گلی بر مزار هرتصل نهاد. پاپ فرانسیس اول، چهارمین پاپ است که در 49 سال گذشته به اسرائیل و سرزمینهای فلسطینی می آید.

پاپ و شیمعون پرس در اورشلیم درخت یادبود کاشتند
*          پاپ بامداد امروز از اماکن مختلف مقدسه مسیحی، یهودی و اسلامی در شرق اورشلیم دیدار کرد. او از مسجد الاقصی که قبله اول مسلمانان جهان بوده بازدید کرد و در حالی که از سوی شیخ محمد حسین مفتی اسلامی قدس شرقی (اورشلیم) شمار دیگری از علما و مسئولان اداره اوقاف اسلامی همراهی می شد، برای مسلمانان و فلسطینی ها در این سرزمین آرزوی صلح کرد.

راست: پاپ بامداد دوشنبه در مسجد الاقصی، چپ: پاپ در دیوار ندبه یهودیان نیایش می کند
*          پاپ فرانسیس ان گاه همراه با هاراو شموئیل رابینوویچ، روحانی ارشد مسئول «دیوار ندبه» (مکان مقدس یهودی) که همجوار مسجد الاقصی در شرق اورشلیم است، در پای این دیوار حضور یافت. پاپ در حالی که دقایق طولانی در سکوت، نیایش می کرد و دست راست خود را بر «دیوار ندبه» قرار داده بود، با طمانینه، نامه ای به پروردگار را در پاکتی گذاشت و پاکت را لای شکافی از «دیوار ندبه» قرار داد.

*          پاپ شب گذشته رهبران اسرائیل و فلسطینی را فرا خواند  در دربار واتیکان حضور یابند تا گفت و گوهای صلح را از سر گیرند. پرزیدنت شیمعون پرس رییس جمهوری اسرائیل و نیز آقای محمود عباس رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی از این فراخوان بلافاصله استقبال کردند. پاپ فرانسیس تاکید کرد که تسلیم شدن به بن بست در روند صلح غیرقابل قبول است.

پاپ در کنار دیوار محافظ  امنیتی میان اورشلیم و بیت اللحم توقف کرد
ناظران گفتند پاپ با این کار مخالفت خود را با محصور کردن فلسطینیان نشان داد
*          پاپ فرانسیس پیش از ظهر امروز در موزه «ید و شم» (موزه هولوکاست و یادبود قربانیان «شوآه») حضور یافت و با روشن کردن مشعل جاودان به یاد یهودیان کشته شده در حکومت نازی های اروپا، بر لزوم جلوگیری از تکرار در چنین فجایعی تاکید کرد. هاراو مئیر لاو یکی از روحانیون ارشد یهودی اسرائیل که در نوجوانی خود از بازماندگان فاجعه هولوکاست بود، از خاطراتش از هولوکاست برای پاپ سخن گفت.

پاپ در موزه ید و شم مشعل جاویدانی را به یاد قربانیان یهودی هولوکاست روشن کرد
*          پاپ فرانسیس پس از دیدار از اماکن مقدسه مذهبی و نیز حضورش در موزه هولوکاست، دیدارهای جداگانه کاری نیز در دفتر ریاست جمهوری و دفتر نخست وزیری در اورشلیم با پرزیدنت شیمعون پرس و آقای بنیامین نتانیاهو داشتَ، و سرانجام شامگاه دوشنبه، مقامات اسرائیل با انجام مراسم رسمی در فرودگاه بین المللی «بن گوریون» با پاپ که به سوی بازگشت به واتیکان راهی خواهد شد، وداع می گویند.

پاپ فرانسیس با فروتنی بی سابقه دست پیر زنان و پیر مردان بازمانده هولوکاست را بوسید

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information