6.23.2014









ב''ה


به نام پروردگار















*********************




اخبار کشور یهود و دیگر نقاطجهان
 از رادیو صدای اسرائیل 
امروز یک نجوان عرب اسرائیلی به نام * محمد براکا * در مرز سوریه در نتیجه انفجار خمپاره ای که از خاک سوریه شلیک شده بود جان خود را از دست داد و پدرش و چند تن دیگر زخمی شدند. این انفجار هنگامی روی داد که پدر مقاطعه کار همراه با فرزند و کارگرانش در نزدیکی مرز با سوریه خود را برای تعمیر جدار سیمی امنیتی آماده می کردند. تعمیر این جدار به سفارش وزارت دفاع اسرائیل بود. تانک های اسرائیل مواضعی را در داخل سوریه که در نزدیکی شلیک خمپاره قرار داشت به شدت هدف قرار دادند.  

فرزندم ارزو داشت که در 

اینده * پزشک * شود

 اما در اغوشم ناکام از دنیا پر
 کشیدو ان روز را هرگز ندید

Photo: alarab.net

خست وزیر اسرائیل امروز دوباره به سرنوشت سه نوجوان ربوده شده اسرائیلی اشاره کرد و گفت تا هنگامی که سرنوشت این سه تن مشخص نشده تلاش ها ارتش اسرائیل در ابعاد گسترده ادامه خواهد یافت. اکنون 9 روز است که هزاران سرباز اسرائیلی در کرانه باختری رود اردن زمین ها و خانه ها و باغ ها و چاه ها و غارها را وجب به وجب جستجو می کنند. واحدهای ویژه نجات و امداد رسانی سازمان آتش نشانی و ارتش اسرائیل به همه چاه ها و غارها وارد می شوند و همه جا را جستجو می کنند ولی هنوز اطلاع قاطعی از سرنوشت این جوانان به دست نیآمده و دولت هم اطلاعات خود را کاملا مخفی نگاه می دارد.  



        بنیامین نتانیاهو در جلسه امروز هیات دولت در اورشلیم گفت: اسرائیل اطلاعت موثقی در دست دارد که این آدم ربایی را به حماس نسبت می دهد و در زمان مناسب این اطلاعات انتشار خواهد یافت. ولی حماس از به عهده گرفتن مسئولیت هراس بسیار دارد و از این رو تا کنون به آن اعتراف نکرده است. یک سرکرده حماس امروز گفت: افتخار ربودن این سه نوجوان آنقدر بزرگ است که ما حاضر به تایید یا تکذیب آن نیستیم.

  محمود عباس اسرائیل را متهم ساخته بود که علیرغم نکوهش ربودن نوجوانان اسرائیلی توسط  گروه های ترور فلسطینی، ارتش اسرائیل با اهالی فلسطینی برخوردی خشونت بار دارد. مقامات اسرائیلی می گویند که این برخورد نتیجه تحریکات گروه های ترور در میان اهالی فلسطینی است که آن ها را به درگیری با ارتش اسرائیل و ایستادن در برابر آن ها تشویق می کنند

  دکتر یوال اشتاینیتس وزیر سیاست های راهبردی اسرائیل امروز گفت: آنچه که آقای محمود عباس در ضیافت شام گفته در مسیر درستی بوده است. ولی آزمون واقعی در عمل است و آقای عباس باید شراکت خود با گروه حماس در اداره کردن فلسطینی ها را لغو کند و تبلیغات تحریک آمیز علیه اسرائیل را متوقف سازد.

ملی پوشان ایران  در جام 
جهانی ۲۰۱۴ برزیل 
و مصاف مفتخرانه انان با ارژانتین 
         ملی پوشان ایران در دومین دیدار خود درجام جهانی  ۲۰۱۴ توانستند در پیکار با آرژانتین خوش بدرخشند، اما آرژانتین علیرغم چهره ای نه چندان مطلوب توانست ایران رابا تک گل لیونل مسی در دقیقه ۹۰ یک بر صفر شکست دهد.
          دیدار تیم های ایران و آرژانتین که در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید در ۴۵ دقیقه دوم آغاز شد. در نیمه اول بازیکنان ایران عملکرد خوبی داشتند و با دفاع به موقع مانع از باز شدن دروازه شدند. بازیکنان ایران در نیمه دوم اعتماد به نفس بهتری داشتند.  
 


رییس جمهوری اسلامی در پیامی خطاب به تیم ملی فوتبال این کشور پس از شکست مقابل آرژانتین گفت سرشان را بالا بگیرند. او نوشت: یوزپلنگ های ما عالی بازی کردند. این نتیجه شایسته شما نبود اما تلاش فوق العاده ای کردید. سرتان را بالا بگیرید.
                            

          ستاره تیم ملی آرژانتین ایران را تیمی منظم و با برنامه توصیف کرد. لیونل مسی پس از پیروزی تیمش در برابر ایران در باره عملکرد تیم ملی ایران در این بازی گفت: ایران بسیار منظم بود و با برنامه بازی می کرد. ما کار دشواری برای عبور از بازیکنان ایران داشتیم. آن ها خیلی به هم نزدیک بازی می کردند و فضای زیادی در اختیار ما  نمیگذاشتند















ما همه نداییم؛ عکس از رضا دقتی




ممنوعیت تماشای مسابقه‌های مردان از سوی زنان در ورزشگاه‌های ایران




کارتــــــــــــــــــــون


کار نیک آهنگ کوثر













برای مقابله با فساد نیازمند کوچک

 کردن تصدی دولت در اقتصاد هستیم


این کارشناس مسایل اقتصادی گفتامروز فشارهای سیاسی به دولت روحانی موجب شده که سالم ترین دولت اقتصادی پس از انقلاب در ایران باشد؛ به دلیل اینکه فشارها موجب می شود این دولت مراقب رفتارش باشد. در دولت خاتمی نیز شاهد همین مسئله بودیم














باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا








طنـــــــــــــز

ابراهیم نبوی


آدم حسابی
جعفر شجونی سارق اموال شمس پهلوی در کاخ  کرج گفت: « روحانی استعفا کند تا نظام یک آدم حسابی سرکار بیاوردپرسیدند: مثلا کدام آدم حسابی؟ گفت: زیاد داریم، مثلا همین احمدی نژاد. گفتند: احمدی نژاد که هشت سال سر کار بود و وضع کشور بدتر شد. گفت: وضع کشور بدتر شد یا نشد مهم نیست، مهم این است که خودش آدم حسابی بود. پرسیدند: کجای احمدی نژاد آدم حسابی بود؟ گفت: رهبری به او علاقمند بود. پرسیدند: چه نشانه دیگری برای آدم حسابی بودن در او بود. گفت: همین که رهبری به او اعتقاد داشت. پرسیدند: آیا دلیل دیگری هم دارید؟ گفت: بله، دلیل مهم و اصلی من این است که رهبری علاقه بسیاری به او داشت. پرسیدند: غیر از ایشان چه آدم حسابی دیگری در کشور وجود دارد؟ گفت: من هستم، رهبری هست، احمدی نژاد هست. همین ها کافی استادامه 


طنزهای بیشتری از ابراهیم نبوی را در زیر ملاحظه میکنید   












به پتروشیمی‌ها را غیرقانونی اعلام کرد

علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، مصوبه هیات وزیران درباره قیمت گاز فروخته‌شده به شرکت‌های پتروشیمی ایرانی را به همراه چهار مصوبه دیگر غیرقانونی اعلام کرد.











یکی از اعضای زندانی‌شده اخوان‌المسلمین مصر

روحانی  ابراز امیدواری کرد که بزودی پایان تروریسم و خشونت را در دنیای اسلام شاهد باشیم و جشن بگیریم و گفت: «نرمش قهرمانانه سخت تر از جهاد قهرمانانه است که ه امام حسن(ع) همچون خمینی با شجاعت نوشیدن جام زهر را برگزید لابد منظورشان این بوده! ( دنیای یهود و جهان ). همه جهان باید در برابر افراط و خشونت بایستند.»







No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information