8.15.2014






نغمه عابدینی در تصویر همراه با همسر و فرزندانش
نغمه عابدینی در تصویر همراه با همسر و فرزندانش














  • ااین مساله ریشه در مسائل حقوقی دارد و از مواد ۱۱۸۰ و ۱۱۸۱ قانون مدنی گرفته 
    شده و رعایت آن نیز برای بانکهای خصوص و دولتی الزامی شده است.
    به گزارش عرش نیوز،یک کارشناس امور بانکی اشاره کرد که بر اساس قوانین موجود زنان نمیتوانند برای فرزندان خود حساب سپرده کوتاه مدت و بلند مدت که به آن سود تعلق میگیرند، باز کنند.


    مهدی باقری کارشناس امور بانکی در گفتگو با ایلنا در مورد افتتاح حساب برای کودکان از سوی مادرانشان گفت: در بانک چند نوع حساب وجود دارد؛ حسابهای جاری، حساب پس انداز و حسابهای سپرده کوتاه مدنت و بلند مدت که به آن سود تعلق میگیرد.

    وی ادامه داد: در دو مورد اول مادران میتوانند برای فرزندانشان حساب بانکی باز کنند اما در مورد حسابهای سپرده کوتاه مدت و بلند مدت این اختیار برای برای مادران وجود ندارد و حتما این افتتاح حساب باید با حضور پدر و یا ولی قهری کودک صورت بگیرد.


    این متصدی بانک افزود: این مساله ریشه در مسائل حقوقی دارد و از مواد ۱۱۸۰ و ۱۱۸۱ قانون مدنی گرفته شده  و رعایت آن نیز  برای بانکهای خصوص و دولتی الزامی شده است.

  • اظهارات عجیب شجونی
  • درباره وضعیت حجاب


  •  انها! نود ساله ها را هم از خودبی‌خود می‌کنند، 
    چه برسد به جوانان
    و بدینگونه حاج اقا سن بلند کردن دختران توسط مردان را از زمانی که میخواهند و میتوانند تعیین میکند  تا ۹۰ سال و برای انکه در اینگونه موارد نیز قیمت در بازار نشکند انرا به طور رسمی ۵۰۰۰۰ تومان اعلام فرموده اند
    تنه نزن
    به گزارش ایسنا، گفت‌وگوی مجله «تماشاگران» با شجونی در پی می‌آید:
    * در جامعه حجاب یا بدحجابی همچنان یک مسئله است.
    خب! می‌خواهید نباشد؟ مساله‌ای که به دین و ناموس و آبروی خانواده‌ها ربط دارد، مساله مهمی است و باید هر چه زودتر راهی پیدا کرد تا این مشکل حل شود. یعنی شما منظورتان این است که نوع پوشش خانم‌ها مهم نیست؟
    * من چنین منظوری نداشتم. نظر شما درباره نوع پوشش خانم‌ها چیست؟
    خجالت‌آور! واقعا انسان بعضی‌ وقت‌ها نمی‌داند چه بگوید و چه کاری انجام دهد. ما جمهوری اسلامی هستیم و اسلامی‌ترین کشور در دنیاییم و به همین دلیل نباید خیابان‌های ما محل جولان بی‌حجاب‌ها و آرایش‌کرده‌ها باشد. آنها عمدا دست به چنین کاری می‌زنند تا امنیت را در جامعه کم کنند. به نظر من پوشیدن لباس‌های تنگ و کوتاه و آرایش‌های آنچنانی نوعی لجبازی با نظام است. دقیقا به همین دلیل باید بگیرند‌شان و با شدیدترین مجازات ادبشان کنند.
    * «با شدیدترین مجازات ادبشان کنند» یعنی چه نوعی مجازاتی؟
    شلاق. اگر بی‌حجاب‌ها بدانند که شلاق در انتظارشان است، خودشان را اصلاح می‌کنند.
    * حاج‌آقا، شلاق؟
    بله، شلاق. شما چرا با شلاق‌ زدن به بی‌حجاب‌ها مخالفید؟
    * خب! شاید بهتر باشد که مشکلات را با راه‌حلی منطقی و مسالمت‌آمیز حل کرد.
    کدام مسالمت؟ وقتی از عمد بی‌بندوباری به وجود می‌آورند و باعث می‌شوند پسرهای مردم منحرف شوند، نباید شلاق بخورند؟ من یک سی‌دی دارم که پسری می‌گوید با 2 میلیون تومان پیکان خریدم تا با سوار کردن دخترهای بی‌حجاب از آنها سوءاستفاده کنم. خب! باز هم می‌گویید شلاق بد است؟
    * اینکه یک پسر احتمالا بیمار تصمیم‌ به ارتکاب جرم می‌گیرد، تقصیر دختران یا به قول شما بی‌حجاب‌هاست؟
    نمی‌فهم دلیل اصرار شما برای مخالفت چیست؟ واقعا چطور می‌توانیم نسبت به این مساله بی‌تفاوت باشیم که دختران بی‌حجاب پسران را منحرف می کنند؟ وقتی دختری خودش را با رنگ و لعاب آنچنانی آرایش می‌کند، طبیعی است که مخالفان جنسی خود را وادار به انحراف می‌کند. به هر حال مردی که پول ندارد ازدواج کند، با دیدن چهره‌های آرایش‌کرده تحریک به خطا می‌شود. حتی پیرمردها هم نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، چه برسد به جوانان. در واقع باید گفت آنها تقوا ندارند و در خانواده‌ای سست بزرگ شده‌اند. پایه‌های مذهبی سستی دارند و در خیابان‌ جوانان را تحریک می‌کنند و به همین دلیل آنها را باید ادب کرد و تربیت. چطور می‌توانیم در قبال آدم‌هایی که هیچ‌چیزی را رعایت نمی‌کنند، سکوت کنیم و کاری انجام ندهیم؟
    * شما  ۲ سال پیش در مصاحبه‌ای که با من داشتید، اینطور گفتید که دختران با آرایش و این کارها دنبال شریک زندگی هستند.
    ببین! منفی همیشه دنبال مثبت است و مثبت دنبال منفی. این را قبول دارید؟
    * بله.
    خب! وقتی دخترها و پسرها به همدیگر نگاه کنند، هیچ گناهی مرتکب نمی‌شوند چون غریزه انسانیه، انسان را به نگاه کردن به جنس مخالف خود ترغیب می‌کند. مشکل آنهایی هستند که از عمد خودشان را خوشگل می‌کنند و لباس‌های کوتاه و نازک می‌پوشند تا جذاب شوند تا شاید کسی به آنها پیشنهاد ازدواج بدهد. این در حالی است که باوقار و متین بودن بهتر و مهم‌تر است. ای کاش ازدواج در ایران سخت نبود تا جوانان در بیست‌ و چند سالگی متاهل می‌شدند، آن وقت بود که خیلی از مشکلات کم می‌شد.
    * پس قبول دارید که جوانان با مشکل یا بهتر است بگوییم بحرانی به نام ازدواج روبه‌رو هستند؟
    به هر حال وقتی آمار بیکارها روزبه‌روز بیشتر می‌شود و معیشت‌ دشوار، طبیعی است که تشکیل خانواده سخت می‌شود. اما این مشکل نیست و با وجود همه مشکلات، می‌توان تشکیل خانواده داد.
    * چرا آمار ازدواج پایین آمده است؟
    جنس مخالف در خیابان به قدری زیاد شده که هر کس می‌تواند با 50 هزار تومان مشکلش را حل کند. ازدواج الان طوری است که انگار کسی بخواهد برای یک لیوان شیر، گاو بخرد. وقتی پسر و دختر می‌توانند به راحتی با هم باشند و هر کاری را انجام بدهند، چرا باید به فکر ازدواج باشند؟
    * شما دارید جوانان را متهم به بی‌بندوباری می‌کنید.
    همه را نگفتم، بعضی‌ها اینطوری فکر می‌کنند و عمل می‌کنند. شما سعی می‌کنید از من ایراد بگیرید. منظور من همه جوانان نبودند. اتفاقا در جامعه ما دختران و پسران زیادی هستند که تقوایشان مثال‌زدنی است و دینشان را با دنیایشان عوض نمی‌کنند.
    * سوالات من تمام شد. البته بدون اینکه به نتیجه‌ای برسیم.
    چه نتیجه‌ای؟ من می‌گویم با بی‌حجاب‌ها باید شدیدترین برخورد را داشت تا دیگران هم عبرت بگیرند. البته اول باید آنها را نصحیت کرد و اگر گوش نکردند، شلاق زد. چرا فکر می‌کنید شلاق زدن کار بدی است؟ مگر نمی‌دانید در قانون آمده است که بی‌حجابان و شراب‌خواران را باید شلاق بزنند؟ متاسفانه دولت آقای احمدی‌نژاد نه تنها به قانون عمل نکرد، بلکه با گفتن اینکه «فرهنگ‌سازی لازم است» به بیراهه رفت.
    * قصد ما دفاع از احمدی‌نژاد یا دولتش نیست. اما مگر فرهنگ‌سازی غلط است؟
    شما حرف‌هایی می‌زنید که منطقی نیست و از روی احساس است.
    * اینکه دنبال فرهنگ سازی برویم منطقی نیست؟
    در همه شهرهای ایران و از مرد و زن، چه باسواد و چه بی‌سواد از هر کسی سوال کنید به شما می‌گوید که شراب حرام است و حجاب واجب. خب! این مساله مشخص چه نیازی به فرهنگ‌سازی دارد؟ پس باید اینطور گفت که چون در قانون راهکارهایی برای جلوگیری از آن آمده است شرایط فعلی را باید به حساب کوتاهی دولت‌ها در برخورد با پدیده بی‌حجابی دانست. وظیفه مشخص دولت و نیروی انتظامی مقابله با این پدیده شوم است، آن هم با قانون مجازات اسلامی.
    * به هر حال ممنون. حرفی مانده است؟
    بی‌حجاب‌ها پیرمرد  ۹۰ ساله را هم از خودبی‌خود می‌کنند، چه برسد به جوانان.
    * البته بهتر است گفته شود «بد»حجاب، نه «بی‌»حجاب.
    چه فرقی می‌کند؟ بی‌بندوباری است.
    ***************



هواپیماهای روس یکی از بدنامترین هواپیماها در امنیت پرواز به حساب میآیند و سقوط دو هواپیمای ایران  ۱۴۰ که مونتاژی از مدل روسی آنتونوف  ۱۴۰ است بار دیگر بر این امر صحه گذاشت چراکه ۳۸ مسافر هواپیمای شرکت هواپیمایی هسا که ساعت  ۹ : ۱۸ صبح امروز سقوط کرد، جان باختند تا تعداد تلفات هواپیمای ایران  ۱۴۰ در کمتر از پنج سال به ۴۳ نفر برسد.

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری در حوالی تهران، گفت که نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده میشد.

مهرداد لاهوتی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تاسف از سقوط هواپیمای ایران ۱۴۰ و تسلیت کشته شدن تعدادی از هموطنانمان در این حادثه، گفت: اولین فروند این هواپیما در اصفهان در پرواز آزمایشی سقوط کرده بود، همچنین اعضای کمیسیون عمران که دو بار از مراحل ساخت هواپیما بازدید کرده بودند نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده بودند.

وی اضافه کرد: نباید به این هواپیما اجازه پرواز داده میشد که امروز شاهد این حادثه تلخ باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برای سازمان هواپیمایی متاسف هستم زیرا این حادثه پیشبینی میشد.

 هواپیمای ایران ۱۴۰ که ساخت مشترک ایران و اوکراین از روی مدل آنتونوف ۱۴۰ روسی است در سال ۲۰۰۹ نیز سقوط دیگری داشت که به کشته شدن پنج سرنشین آن پرواز منجر شده بود.

صبح امروز هم دومین سانحه ایران ۱۴۰ رقم خورد و با گذشت چند ساعت از حادثه، جعبه سیاه هواپیما هنوز پیدا نشده و دلیل اصلی حادثه مشخص نیست که البته تلاشها برای پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما همچنان ادامه دارد.

۳۴ بزرگسال، سه کودک کمتر از ۱۲ سال، سه کودک کمتر از دو سال، دو خلبان، دو کارشناس فنی، دو مهماندار و دو محافظ پرواز ۴۸ مسافر این هواپیما بودند که ۳۸ نفر آنها جان باخته و ۱۰ نفر در بیمارستان به سر میبرند.

با اعزام گروههای کارشناسی به محل حادثه، عملیات بررسی دلایل سقوط آغاز شده اما هنوز خبر خاصی از دلایل این حادثه منتشر نشده است.

به گفته معاون بحران وزیر راه و شهرسازی تمام کروی پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ هسا، ایرانی بودند و برای بررسی دلایل حادثه باید جعبه سیاه پیدا و بررسی شود.

مجیدی همچنین به ایسنا اعلام کرد: این هواپیما حتما مجوز پرواز داشته و از این نظر محدودیتی بر آن اعمال نشده است.

معاون استاندارد پرواز سازمان هواپیمای کشور نیز برخورد هواپیما با ساختمان نظامی و امنیتی را رد و اعلام کرده که یکی از خیابانهای اطراف فرودگاه مهرآباد محل اصلی سقوط این هواپیما بوده است.

با نهایی شدن نتایج بررسیها دلیل اصلی این سقوط مشخص خواهد شد؛ هر چند نقص فنی هواپیما از دیگر دلایل متحملتر است.



هواپیما پس از بلند شدن از باند مهرآباد سقوط کرده است
هواپیما پس از بلند شدن از باند مهرآباد سقوط کرده است






مریم میرزاخانی، ریاضیدان و استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد، برنده نشان فیلد
مریم میرزاخانی، ریاضیدان و استاد ریاضیات دانشگاه استنفورد، برنده نشان فیلد

مریم میرزاخانی

بابک زنجانی
بانک ملی تاجیکستان ادّا دارد که بابک زنجانی به تاجیکستان مبلغی را از فروش نفت ایران منتقل 
یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "مشکلات امروز کشور ناشی از فساد گسترده‌ای است که عده‌ای با شعار عدالت‌طلبی و مهرورزی صورت دادند"، گفت که "این عده امروز مدعی شده‌اند".
محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اشاره به موضع‌گیری اخیر رئیس‌جمهور درباره مفاسد اقتصادی سال‌های اخیر و لزوم آگاهی مردم از آن، اظهار کرد: مجموعه اطلاعاتی که در یک سال گذشته بدست آمده زوایای پنهان مفاسد عظیم در حوزه‌های مختلف در سال‌ها گذشته را روشن‌تر کرده است.
وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما شاهدیم که دولت با هجمه و برخورد تمام‌عیار توسط جناح سیاسی حامی کسانی که در هشت سال گذشته در رأس قدرت بودند قرار گرفته است و آنها برای پنهان کردن مفاسد خود یا تبدیل کردن آن به موضوعی دست دوم، به دولت یازدهم هجوم آورده‌اند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه "تیم همراه رئیس‌جمهور توانایی کافی برای اطلاع‌رسانی به مردم در مورد مفاسد اقتصادی را نداشته است"، افزود: به همین دلیل رئیس‌جمهور شخصاً درباره مفاسد اقتصادی موضع‌گیری کرده و ابعاد آن را برای مردم روشن می‌کند. از طرفی شاید رئیس‌جمهور به دنبال پاسخ دادن به کسانی است که به دنبال لکه‌دار کردن این دولت هستند.
حق‌شناس در ادامه گفت: رهبری بر مبارزه با مفاسد اقتصادی تأکید کرده‌اند و انتظار مردم هم این است که با این مفاسد برخورد شود. در این شرایط قوه قضائیه و سیستم نظارتی کشور باید به این پرونده‌ها رسیدگی کند زیرا بخشی از مشکلات امروز کشور به تحریم‌ها بازمی‌گردد اما مفاسد اقتصادی نیز نقش مهمی در بروز این مشکلات داشته‌اند. حداقل کار مجلس و قوه قضائیه این است که با متخلفان و مفسدان برخورد قضایی و قانونی داشته باشند.
این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با اشاره به ضرورت پاسخگویی از سوی مسببان این فسادها، تصریح کرد: کسانی که فسادهای اقتصادی مرتکب شده‌اند یا حامیان آنها، به جای اینکه امروز پاسخگو باشند و مسئولیت بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند، طلبکار شده‌اند.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان بر لزوم شفاف‌سازی برای روشن شدن ابعاد این فسادها تاکید کرد و گفت: برای برخورد با مفاسد اقتصادی، باید به دنبال شفاف‌سازی و روشن‌سازی بود
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی
علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی


آیت الله خامنه ای










 جهــــــان 



پلیس فرگوسن با انتقاداتی روبه‌رو است
پلیس فرگوسن با انتقاداتی روبه‌رو است


«نیروهای دولتی اوکراین» مرکز 
حملات روز پنج‌شنبه به مرکز دونتسک باعث مرگ دستکم یک غیرنظامی شده است.
حملات روز پنج‌شنبه به مرکز دونتسک باعث مرگ دستکم یک غیرنظامی شده است.


با بوگارت در گذرگاه تاریک
با بوگارت در گذرگاه تاریک




ماری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ماری هرف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا







بین ۶۰ درصد تا ٩٠ درصد افراد به ابولا جان خود را از دست می‌دهند










علوم و تکنولوژی






استفاده از شوک الکتریکی (دفیبریلاتور) در درمان ایست قلبی



قسمت هایی از شهر قدیمی حلب در آتش جنگ داخلی سوریه










کانادا، روسیه و دانمارک می‌گویند بخشی از بستر قطب شمال ادامه سرزمین آنهاست
















پایان هفته و روزهای خوشی 
را برایتان ارزو میکنیم





No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information