10.09.2014

بدانیم و بخندیم ۲/۲















شاهکار یک خبرنگار زن چینی
زلزله بسیار شدیدی در حین مراسم ازدواج این عروس خانم شروع شد و ناحیه جنوبی چین را تکان داد. اما عروس خانم به جای آنکه وحشت کند، غریزه خبرنگاری اش به سراغش آمد و با همان لباس عروس مستقیم به سراغ کار خود رفت تا از صحنه های 
گزارش تهیه کند.
اقدام جالب عروس خانم وسط جشن عروسی! (عکس)
اقدام جالب عروس خانم وسط جشن عروسی! (عکس)

به گزارش ایران ناز این گزارشگر شجاع که وقتی برای عوض کردن لباس عروس و 
تورش نداشت، سریع میکرون را به دست گرفته و شروع به توصیف صحنه های ناحیه سیچوان کرد. ویدئو تهیه گزارش این عروس خانم بسیار در شبکه اجتماعی چین بسیار پرطرفدار شده و کاربران روحیه حرفه ای او را تحسین کردند. طبق گزارشات بیش از ۵۵۰۰ نفر در این زلزله زخمی شده اند و ۱۹ نفر مفقود شده اند.
اقدام جالب عروس خانم وسط جشن عروسی! (عکس)
اقدام جالب عروس خانم وسط جشن عروسی! (عکس)
در ادامه جهان هیلوگرام
به انتخاب میترا ات ریاضی می گوید: سیاهچاله وجود ندارد!
تصور بر این بود که سیاه چاله ها با رمبش ستاره های عظیم و در حال مرگ شکل می گیرند، گرانش این اجرام کیهانی به حدی قوی ...است که حتی نور هم نمی تواند از چنگال آنها فرار کند، اما دانشمندی بتازگی با استفاده از فرمول های ریاضیاتی ثابت کرده که سیاهچاله وجود ندارد.
استاد فیزیک دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیللورا مرسینیطی یک مطالعه جدید با تلفیق مکانیک کوانتومی و نسبیت عام، با استفاده از فرمول های ریاضیات ثابت کرد که هیچ چیزی مانند یک سیاه چاله نمی تواند وجود داشته باشد. مدتهاست که سیاهچاله ها تخیل عموم را مجذوب خود نموده و مرکز توجه بوده اند، آنها انتهای ناشناخته ها هستندتاریک ترین، سیاه ترین و چگالترین اجرام کیهان که حتی نور هم قادر به گریز از گرانش آنها نیست؛ و اگر تمامی اینها به حد کافی شگفت انگیز نیست باید این عبارت را به آن اضافه کنیم که : “سیاهچاله ها وجود ندارند”.
مرسینیگفت: زمانی که یک ستاره در انتهای عمرش تحت گرانش شدید خود رمبش می کند و می میرد یک نوع اشعه معروف به «اشعه هاوکینگ» آزاد می کند. گسیل چنین تابشی به کاهش جرم ستاره می انجامد؛ آنقدر که چگالی چندانی برای ایجاد سیاهچاله پس از فشرده شدن آن باقی نخواهد ماند. پیش از آنکه سیاهچاله ای بتواند بوجود آید، این ستاره ی در حال مرگ قبل از تشکیل یک سیاه چاله متورم شده و منفجر می شود، بنابراین نه تکینگی و نه افق رویدادی حاصل نخواهند شد.
این مطالعه جدید که در ArXiv ارائه شده، تمامی تفکر پیشین ما از سیاهچاله ها را تحت تاثیر خود قرار داده و جالب این است اگر درست باشد، نظریه بیگ بنگ هم به چالش کشیده می شود.

******************

منبع ایسنا
به انتاب شیرین ناز فرهمند

 ساعت شش عصر بود. بعد از خریدن چند قلم دارو از داروخانه رامین تو خیابون فردوسی، اومدم بیرون. کنار خیابون وایساده بودم و سرم توی موبایلم بود. داشتم چک میکردم که چقدر پول توی حسابم مونده، یه دفعه صدایی از کنارم شنیدم. صدای یه مرد جوون که میگفت «با من دوست میشی؟ امشبو با هم باشیم؟ همه چیزم هست؛ شیشه  

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information