9.16.2015

یادداشت سردبیر ۱۶ سپتامبر اوباما و ابراز نگرانی از وضعیت موجود در تپه مقدس ( مسجد الاقصی )



























Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי




رئیس جمهور امریکا بدون در نظر گرفتن منافع دراز مدت کشور خود در معامله با سر تروریست حکومتهای جاهل جهان، جمهوری اسلامی تنها به فکر بر سر پا نگه داشتن پرستیژ  خود به نام باراک حسین اوباما در مقابل بنیامین نتنیاهو یکی از متشخص ترین سیاستمداران دنیا ست که به خاطر حضور رنگین او در کنگره و استقبالی که از جانب نمایندگان احزاب با از جا برخاستنها و کف زدنهای ممتد از او به عمل امد بر چهره سیاسیش « رنگ باختگی » داده است.. اوباما در حالیکه در جلو چشمان بسته نگاه داشته عمدی خود بر حقوق شهروندان امریکائی و سنا و روزنامه نگاران کشورش به عنوان رئیس جمهور منتخب انان اساسی ترین مواد نگران کننده ئی که در مورد ( ایران -دیل ) وجود دارد را پنهان نگاه داشته  که میتواند امنیت و صلح جهانی را به خطر بیاندازد. از یک سو رئیس شاخه قدس سپاه پاسداران، سلیمانی  که یکی از کینه توز ترین و  خونخوارترین ایادی روسها بعد از خامنه ای در ایران است که در یک مدت زمان کوتاه برای چندمین باربه منظور رایزنی در مورد چگونگی ادامه روابط وحشیانه دو کشور در منطقه به روسیه رفت
و از سوی دیگر روسیه، ایران و حزب الله لبنان همچنان به همکاری نظامی خود بر علیه مردم بی چاره و متوحش و در بند سوریه ادامه میدهند و از کشته های انان پشته ها میسازند!. و اما در این میان باز این اوباما ست که تنها به فکر خریدن ابروی رنگ باخته خود در مقابل بنیامین نتنیاهو است به انگونه که بر علیه منافع دور مدت کشور خود کوتاهی میکند  و به قیمت نابودی مقتدر ترین یاور کشورش در جهان متلاطم امروز، یعنی *‌ کشور یهود * که شهروندانش مورد حملات پیگیر و بی رحمانه اقشار داعش صفتی که تحت حمایت جناح اسرائیل ستیز او قرار دارند  کشته و زخمی میشوند پر مدعا نیز میماند و  با این کار غیر اخلاقی خود  تروریستهای اسلام گرای فلسطینی را به اسیب رسانی به شهروندان اسرائیلی تشویق میکند!. ایا فکر میکنید که در انتخابات اتی ایالات متحده ( بدون در نظر گرفتن کمبودهای جمهوری خواهان ) ان ۵۸ در صد از شهروندان امریکائی که  بر طبق اخرین امار، ناخشنودیشان  را از عدم اعتمادی که نسبت به رئیس جمهورشان و اصولا حزب دموکرات  به دلیل  پرده پوشی برخی از مواد حساس قرار دادی که  با جمهوری اسلامی منعقد کرده اند نشان داده و ابراز داشته اند دوباره فردی مانند اوباما و یا اصولا از حزب دموکرات کسی را به عنوان رئیس جمهور انتخاب خواهند کرد؟. همین امروز انجلا مارکل یکی از قدرتمند ترین ۶ کشور حامیان توافق با ایران از دولت امریکا خواست که مفاد پوشیده شده از عموم در رابطه با قرار داد « ایران - دیل ـ »  را در اختیار انان قرار دهد و گر نه در روند  « لغو تحریمها » مشکلاتی عمده به وجود خواهد امد!. مارکل با این زبان به اوبا فهمانید که ملت المان باید از همه تصمیمات حساسی که از  جانب مسؤلان کشورشان گرفته میشوند اگاه باشند و در مواردی به ویژه اگر به طور « عمد » از انان پوشیده مانده باشد عکس العمل نشان خواهند داد!.

Jerusalem on fire. (Photo: Reuters)


اورشلیم در اتش / عکس از رویتر
 

Israel sawing al-Aqsa in two, from the newspaper al-Araby al-Jadeed.




کارتون تحریک کننده اسرائیل مسجد الاقصی را با اره به دو نیم میکند / روزنامه العربی الچدید

Photo: Reuven Castro


نتنیاهو در حال شنیدن گزارش انچه در الاقصی میگذرد


'The settlers setting al-Aqsa alight with support from the police.' From al-Quds al-Arabi

کارتون تحریک  امی شهرک نشینان یهودی با کمک پلیس الاقصی را به اتش می کشند / القدس العربی




 و در این رابطه به سر خط چند خبر از بخش فارسی رادیو اسرائیل  نیز توجه بفرمائید

دفتر نخست وزیر در اسرائیل امروز ( چهارشنبه ۲۵ شهریور ) اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه آینده رهسپار مسکو می شود تا ضمن انجام یک دیدار فوری با پرزیدنت پوتین به او گوشزد کند که حضور نظامی روسیه در سوریه و کمک های گسترده برای ابقای حکومت بشار اسد در آن کشور امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد.

        
جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید  ( دولت  اوباما ) با کمال بیشرمی با خواندن مکان حملات تروریستهای تحت حمایت سیاستهای نتنیاهو ستیزی دولت مطبوعش »سجد الاقصی » را  به نام مکاانی «‌مقدس » خواند و برای جلب مسلمانان افراطی و میانه رو و دیگر بی اطلاعان از حقیقت موجود  سعی نمود که این مساله را به صورت درگیری ئی « دینی » که در بین مسلمانان و یهودیان رخ داده جلوه دهد!. او در سخنانی از طرفین درگیر در نزاع خواستار شد تنش را مهار کنند و از عملیات خشونت بار دست بردارند. ارنست گفت: بویژه در مکان مقدسی چون تپه معبد مقدس باید از خشونت جلوگیری کرد.
    خانم تسیپی لیونی وزیر پیشین امور خارجه و یکی از دو رهبران فراکسیون پارلمانی "اردوگاه صیونیستی" که  برای شرکت در همایش بین المللی امنیت از آلمان دیدن می کند به خبرنگاران گفت که اسرائیل در سال های اخیر هیچگونه تغییری در موقعیت تپه معبد مقدس نداده و هیچگونه بی حرمتی نسبت به اماکن مقدس اسلامی نکردهولی گروه های اسلامی تعصب گرا می کوشند از وضع موجود استفاده کرده و با مبدل ساختن نزاع سیاسی به یک درگیری دینی، بهره کشی کنند.  
         پرزیدنت ریولین رئیس جمهور محترم کشور یهود به یاد شهروند اسرائیلی بیدفاعی که مورد حملات ناجوانمردانه فلسطینیان اسلام گرا از گروه تازه به راه افتاده توسط حکومت دست نشانده جمهوری اسلامی، حماس به نام « مرابطون » قرار گرفته و به وضع فجیعی کشته شده است گفت: «شهروند ما "لیبوویچ" شب عید هنگامی که از میهمانی نوروزی به خانه خویش باز می گشت هدف سنگ پرانی بیرحمانه قرار گرفت و جان باخت. یکبار دیگر ثابت شد که هیچ فرقی بین سنگ و بطری آتش زا و گلوله وجود ندارد و همه آن ها ممکن است مرگبار باشد». پرزیدنت ریولین به محنت مسیحیان در منطقه خاورمیانه نیز اشاره کرد و یادآور شد در حالی که در همه کشورهای عرب مسیحیان مورد آزار قرار دارند؛ تنها در اسرائیل است که آنان از آزادی کامل مذهبی و شخصی برخوردار هستند».  
         شب گذشته ( سه شنبه شب ) نیز یک شهروند دیگر اسرائیلی در حال رانندگی با اتومبیل خود هدف سنگ پرانی شدید قرار گرفت و زخمی شد. 
نخست وزیر در سخنان امروز خود به شهروندان وعده داد که دولتش همه تلاش خود را به کار خواهد برد تا به خشونت و سنگ پرانی از جانب اوباشگران فلسطینی علیه شهروندان اسرائیلی پایان داده شود. نتانیاهو در سخنان امروز خود گفت: «دولت ناچار است در شیوه خود تغییر دهد و برای پایان بخشیدن به تعرض، سیاست قاطعانه تری در پیش گیرد». نخست وزیر در ادامه سخنانش گفت: «سنگ پرانی نیز ممکن است کشنده باشد».
   رهبر حکومت خودگردان فلسطینی محمود عباس نیز در سخنان امروز خود به طور ضمنی به تلاش حماس و دیگر سازمان های ترور اسلامی اشاره کرد که می خواهند یک نزاع سیاسی را به درگیری دینی مبدل سازند. محمود عباس در این رابطه گفتعواملی وجود دارند که می خواهند این مبارزه سیاسی به یک درگیری دینی مبدل شود». 


2 comments:

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information