4.12.2012




۱۲ اپریل ۲۰۱۲

 لازم نیست شما المانی بدانید 
تا داستان این کلیپ را متوجه شوید.

 دختری از پدرش میپرسد که ایا بالاخره از « ای پدی » 

که به او هدیه داده توانسته یاد بگیرد که چگونه از ان

 استفاده کند  یا  نه؟ و جواب پدرش به او


به انتخاب مهری امینی



کوروش بزرگ پادشاهي که
 تنها يک همسر برگزيد

به انتخاب مریم خزائلی

 بانو کاساندان  همسر و همراه  و همفکر همیشگی بزرگ مردی به نام کوروش بود. کوروش بزرگ در طول زندگی خود فقط یک زن اختیار کرد و او کاساندان نام داشت .کاساندان قبل از کوروش درگذشت و بعد از او کوروش در اندوهی فراوان ماند و برای همیشه و به احترام همسرش تنهایی را برگزید. کوروش کاساندان را بسیار دوست میداشت.هنگام مرگ کاساندان در بابل ۶ روز عزای عمومی اعلام شد.مقبره کاساندان در پاسارگاد ، در کنار آرامگاه کوروش بزرگ میباشد.

پس از کوروش بزرگ او نخستین شخصیت قدرتمند کشور بزرگ ایران بود. کاساندان  ملکه ۱۲۸ کشور آسیائی بود كه کوروش بزرگ بر آنها پادشاهی می کرده است. مورخین یونانی و گزنفون از وی با نیکی و بزرگ منشی یاد می کرده اند.
کاساندان ملکه ایران ۵ فرزند با نام های کمبوجیه ،  بردیا ، آتوسا ، رکسانه و ارتیستونه داشت.
پسر بزرگ کاساندان و کوروش، کمبوجیه دوم، جهانگشایی کرد و مصر را به امپراتوری هخامنشیان افزود. بردیا نیز مدتی کوتاه بر تاج تخت نشست. اما آتوسا را بیشک باید با دیدی دگر نگریست. چرا که دختر کوروش بودن چنان «جایگاه ویژه ای» به او بخشید که داریوش بزرگ او را به همسری خویش برگزید. و فرهیختگی و درایت آتوسا در تمام طول تاریخ زبانزد شد.
 بی شک کاساندان مادری بزرگ بود که چنین فرزندان بزرگی پرورش داد که هر یک نامی نیک در تاریخ دارند. وی همچنین همسری نمونه بود چرا که در همه مراحل سخت دوشادوش کوروش بزرگ حضور داشت و همراه همیشگی او بود.
نوشته های تاریخی نشان می دهد كه كوروش نه تنها در امور سپاهیگری دارای نبوغ نظامی و در جهانگشایی و كشور داری بسیار انسان دوست و نوع پرور بوده بلكه در امور خانوادگی نیز یكی از وفادارترین مردان روزگار بوده است.
  در مرگ این بانوی بزرگ همچنان اختلاف نظر وجود دارد برای نمونه آقای غیاث آبادی آورده اند که :

درگذشت کاساندان، بانوی کورش۲۱ اسفند ایرانی،  ۲۶ آدار یهودی - آرامی،  ۱۹ مارس میلادی،  . (شماره این روز را به دلیل تخریب متن کتیبه نمیتوان خواند. اما به احتمال در روز پیش از آغاز سوگواری بوده است که با شش روز سوگواری، یک دوره هفت روزه تکمیل میشده است).


خواص کشمش


به انتخاب مژگان هارونی

انگور خشک شده که همه به نام کشمش مي شناسند، قرن ها پيش به وجود آمده است... کشمش در ايران و مصر در ۳۰۰۰
سال قبل از ميلاد، توليد شده بود


1- کشمش، ميوه خشک مغذي است و مانند ديگر خشکبارها در تمام سال يافت مي شود. يک غذاي پر انرژي، کم چرب و کم سديم مي باشد. بنابراين براي افرادي که رژيم هاي کم سديم را بايد رعايت کنند، خوردن کشمش بسيار مفيد مي باشد.


   
2- کشمش داراي خاصيت آنتي اکسيداني مي باشد و از تخريب سلولي جلوگيري مي کند.

3- کشمش براي سلامت استخوان ها و جلوگيري از پوکي استخوان نقش مهمي را بر عهده دارد، به همين دليل مصرف آن براي زنان قبل از يائسگي بسيار مفيد است..
4- منبع خوب ويتامين D و هورمون استروژن مي باشد.

5- کشمش باوجودي که شيرين و چسبناک مي باشد، بر دندان اثر مخربي ندارد و باعث خرابي دندان نمي شود، حتي مي توان گفت اين ميوه خشک از فساد دندان جلوگيري مي کند... کشمش براي سلامت دندان و لثه بسيار مفيد مي باشد.




6- کشمش منبع خوب ويتامين ها و عناصر مغذي بدن مي باشد. عناصر و ويتامين هايي همچون آهن، پتاسيم، کلسيم و ويتامين B در کشمش موجود است.

7- کشمش محتوي مقدار زيادي آهن مي باشد... 600 گرم کشمش، 90 درصد آهن مورد نياز روزانه بدن را تأمين مي کند. 100 گرم کشمش در حدود 88/1ميلي گرم آهن دارد، در حاليکه 100 گرم گوشت گاو بين 4-2 ميلي گرم آهن دارد.

8- کشمش، منبع خوب فيبر، آنتي اکسيدان و همچنين منبع خوب انرژي مي باشد.

9- فيبر باعث جلوگيري از سرطان کولون، کمک در جلوگيري از رشد غير معمول سلول ها، بيماري ها و همچنين کنترل قند خون را مي شود.

10- کشمش را به گوشت اضافه کنيد تا مقدار چربي غذا را کم کند و مقدار فيبر و آهن را افزايش و مقدار سديم را کاهش دهد.
11- آنتي اکسيدان از پيري و بيماري هاي حاصله از آن مي کاهد.

12- کشمش از سرطان جلوگيري مي کند.

13- کشمش ميزان LDL يا کلسترول بد را در خون کم مي کند و باعث کاهش بيماري قلبي مي گردد.

14- اگر به مدت 4 هفته هر روز کشمش مصرف کنيد، آنتي اکسيدان در خون افزايش و کلسترول بد( LDL) کاهش مي يابد.

15- کشمش موجب کاهش استرس مي گردد.

16- اين ميوه خشک باعث عملکرد صحيح رگ هاي بدن مي شود.

17- کشمش براي درمان بي نظمي معده و يبوست مصرف مي شود. براي جلوگيري از اين ناخوشي ها مي توانيد، 6-5 عدد کشمش را خيس کنيد و بعد از چند ساعت، آب آن را بنوشيد...


18- تحقيقات نشان داده است که ورزشکاراني که قبل و در حين ورزش، حدود يک فنجان کشمش مصرف مي کنند، بهتر از بقيه سلول هاي بدن را از آسيب حفظ مي کنند.

19- کشمش به علت داشتن قند فروکتوز، داراي خاصيت مصرف سريع انرژي و کاهش وزن نيز مي باشد.

20- کشمش مانند هويج، براي سلامتي چشم نيز خوب است..

21- کشمش باعث تقويت اعصاب مي شود.

22- کشمش، سستي و رخوت را از بدن دور مي کند.

23- با خوردن کشمش، غضب را از خود دور کنيد..

24- کشمش موجب از بين رفتن آب اضافي بدن مي گردد.

25- کشمش، دهان را خوشبو مي کند.

26- کشمش، اسپاسم يا گرفتگي عضلاني را کم مي کند.




27- منتظری کشمش دیگه چه کاری برات انجام بده؟؟؟ می خوای بیاد ایمیل هات رو هم چک کنه و بهت گزارش بده؟؟ اصلا هر کاری دوست داری بگو تا انجام بده برات

پس از همين حالا، کشمش را به ماست يا سالاد خود اضافه کنيد و از خوردن آن لذت بريد.اين را هم اضافه کنم که زیاده روی در مصرف کشمش مانند زیاده روی در هر چیز دیگری زیان اور است که مفید نیست!


طرز تهیه پلو افغانی
به انتخاب شیلا تهرانی / ایران
برگرفته از Persian-man.ir/Cook


مواد لازم

گوشت گوسفندي با استخوان نيم كيلوگرم
برنج يك كيلوگرم
كشمش در صورت تمايل يك پيمانه
پياز سرخشده دو عدد
هويج خلالو پخته شده يك پيمانه
خلال پرتقال پخته شده نصف پيمانه
خلال بادام و پسته نصف پيمانه
دارچين يك قاشق غذاخوري
نمك، فلفل، زردچوبه و روغن به ميزان لازم

طرز تهيه

برنج را خيس كرده و آبكش مي‌‌كنيم سپس خلال هويج، پرتقال، پسته و بادام را با هم مخلوط مي‌‌كنيم. گوشت را با نمك و زردچوبه مي‌‌پزيم بعد به همراه پياز سرخ شده، دارچين و فلفل به مواد بالا اضافه مي‌‌كنيم. برنج آبكش شده را در قابلمه ريخته لابهلاي آن از مواد گوشت قرار مي‌‌دهيم و روي آن روغن ريخته و دم مي‌‌كنيم .
نكته : اين برنج كمي شيرين است و اگر دوست داشته باشيد مي‌‌توانيد يك پيمانه كشمش پلويي را هم تفت داده و روي برنج با زعفران تزئين كنيد .


هوشمند عقیلی در نمایشی دیگر
Sway By, Hooshmand Aghili

به انتخاب الیزا شادنیا



این گزارش واقعی است
از زنان خیابانی چه خبر؟
به انتخاب خوب پسر

شفاف-محمد روحی: پیشاپیش به خاطر محتوای تاسف برانگیز این گزارش از خوانندگان فهیم پوزش می خواهیم اما چه می توان کرد که پدیده های فاسد و ضدارزش اجتماعی را نمی توان نادیده گرفت و انکار کرد. این روزها دیگر، کمتر کنار خیابان کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان و شیراز زنان خیابانی را می بینیم. نه اینکه نبینیم اما نسبت به گذشته، کمتر صحنه چانه زدن یک زن خیابانی با سرنشین یک خودرو سواری را کنار خیابان و بر سر قیمت مشاهده می کنیم.
پس زنان و دختران خیابانی کجا رفته اند؟! آیا دست از این کار برداشته و اصلاح شده اند؟پاسخ منفی است! این روزها باید زنان خیابانی را در خانه های تیمی فساد جستجو کرد.
این روزها، مردانی به عنوان رابط در گوشه و کنار شهر حضور دارند که مشتریان هرزگی باید برای دسترسی به زنان خیابانی، ابتدا با این رابط ها وارد مذاکره شوند.
* بیشترشان موتوری هستند
نکته جالب توجه تر آن است که بیشتر این رابط ها، موتورسوارند و در برخی نقاط پرتردد شهر اتراق کرده و مردان رهگذر را با نجواهای زیر لبی، برای هرز شدن وسوسه می کنندخانوم.......».
* رابط ها مشتری را به کجا می برند؟
برای مستند شدن گزارش، در نقش یک مشتری با یکی از این رابط ها که ابتدای خیابان تخت طاووس تهران اطراق کرده بود وارد مذاکره شدیم. پس از آن که اعتماد او را جلب کردیم و از روی شم حرفه ایی اش(!) مطمئن شد که پلیس نیستیم، آدرسی را روی یک تکه کاغذ نوشت و به ما داد.
آدرس حوالی میدان رسالت بود. خانه ای بود قدیمی. زنگ زدیم. مردی ۳۵ ساله در را باز کرد. گفتیم که از طرف «شاهین» آمده ایم. دور و بر را نگاهی کرد و اجازه داد وارد شویم. نزدیک به ۱۸زن و دختر با سر و وضعی نامناسب نشسته بودند. بعضی هایشان سیگار می کشیدند و بعضی دیگر هم مشروبات الکلی دستشان بود.
دو مرد دیگر در اتاقی بغل آشپزخانه سرپا ایستاده بودند و حرف می زدند. مردی که کنار ما بود گفتهر کدومو می خواین انتخاب کنین. قیمت ها فرق می کنه. از ۳۰ تومن داریم تا ۱۰۰ تومن. اگه مکان نداشته باشین می تونین اینجا باشین اما ۲۰ تومن اضافه تر باید برای مکان بدین».
«اراذل» سردسته تیم های فساد هستند
اراذل و اوباش، زنان خیابانی را زیر پر و بال خود گرفته اند تا از این راه بتوانند خودشان هم درآمدی داشته باشند!
یکی از این زنان خیابانی، «پریسا-ر» است که قبلا خودش به تنهایی کار می کرده اما به توصیه یکی از زنان دیگر، عضو تیم «فرشاد»  شده تا از خیلی چیزها در امان باشد. وقتی می پرسیم منظورش از «خیلی چیزها» چیست، می گویدوقتی تنها کار می کردم، بعضی مشتری ها بعد از اتمام کار، پولمو نمی دادن و وقتی اعتراضم بالا می گرفت، حمله می کردن و کتکم می زدن. البته بعضی ها هم بیشتر از مبلغ طی شده، می دادن. عضو این تیم ها شدن، احساس امنیت در ماها ایجاد می کنه».
البته «نسیم» یکی دیگر از دختران خیابانی است که نظر متفاوتی در این باره دارد. او لیسانس حسابداری دارد اما به گفته خودش، از سال ۸۳ تا ۸۸ دنبال پیدا کردن یک کار آبرومندانه بوده اما چون پارتی نداشته دستش به جایی بند نشده است. نسیم می گوید که به اختیار خودش وارد تیم نشده بلکه او را با اجبار عضو تیم کرده اند. خود او می گویدبرای خودم تنها کار می کردم و نزدیک به  ۳۷،  ۳۸ زن و دختر دیگه رو هم می شناختم که تنهایی کار می کردن. اما یه شب، یه پژو  ۴۰۵ نگهداشت و یه قیمت خوب گفت. سوار شدم. وقتی رسیدیم توی خونه، چهارتا قلچماق ریختن سرم... بعد هم گفتن از این به بعد برای ما کار می کنی وگرنه زنده نمیذاریمت».
* هر روز به زنان خیابانی افزوده می شود

نسیم حرف هایش را اینگونه ادامه می دهدپارسال که به زور وارد این تیمم کردن،  ۳۰ نفر بودیم، امسال شدیم  ۵۰ نفر».
از او می پرسیم که علت روی آوردن برخی زنان و دختران دور و اطرافش به هرزگی چیست، می گویدوقتی هیچ حمایتی از سوی دولت برای دختران و زنانی که نیاز مالی دارن وجود نداره، باید چه خاکی توی سرشون بریزن؟ یه دوستی دارم به اسم سارا که الان یکساله وارد تیم شده
این زن که شوهرش معتاده و ۲ تا بچه داره، سه سال دنبال یه وام ۵ میلیون تومنی بوده که یه کار توی خونه برای خودش دست و پا کنه ولی دستش به هیچ جا بند نمی شه. همه درها وقتی بسته باشه و آدم به نقطه بحران برسه، راهی جز خراب شدن براش نمی مونه. می مونه؟ »
نسیم می گویدتن فروشی اش را ما می کنیم اما باید به فرشاد پورسانتش را بدهیم
* زنان خیابانی به خانه های تیمی خزیده اند
در سایه غفلت دولت از آسیب های اجتماعی به ویژه آسیب های اخلاقی که در ارتباط مستقیم با شرایط بی ثبات اقتصادی است، زنان و دختران خیابانی رو به افزایش هستند. اما چون به خانه های تیمی خزیده اند و کمتر در خیابان ها ظاهر می شوند، مدیران دولتی خیال می کنند، پدیده زنان خیابانی موضوعی نیست که ارزش رسیدگی داشته باشد!


جالب و خواندنی
به انتخاب میترا دلی

بابام حسرت زمان باباش را میخورد،
منم حسرت زمان بابام،
اما اگه پسر من بخواد حسرت زمان منو بخوره،
همچین با پشت دست میزنم تو دهنش، که نفهمه از کجا
خورده، 
-----------------------
رتبه اول سوانح رانندگی دنیا رو داریم ولی تا سپر  ۲ تا ماشین میخوره به هم  ۲۰۰۰ نفر جمع میشن با تعجب نگاه میکنن!!!
------------------------------
یه يخچال نو خريدم، يخچال قديميه رو گذاشتم دم در روش نوشتم: رايگان! هركسي خواست، ببره.
هر روز ميومدم مي ديدم يخچال سر جاشه!
دو سه روز گذشت ديدم اينطوريه 
رو يخچال نوشتم: براي فروش،  ۵۰۰۰ تومان!
فردا صبحش اومدم ديدم يخچال رو دزديدن!

-----
جالب است هواپيمای جاسوسی آمريکا با اين همه سيستم رادار گريز و... شناسايی و شکار میشود ولی کاروان مواد مخدر وارد کشور میشود...

--------------------
قدیما ظرف یکبار مصرف نبود,
 دختر همسایه ۲ بار میومد،
یه بار نذری میاورد، یه بار هم میومد واسه ظرفش،
آدم فرصت فکر کردن و تصمیم گیری داشت...
-----------------------------
خانه ی سينما رو تعطيل كردين، جدايي نادر از سيمين افتخار آفريد...
خوب بزنيد اين فدراسيون فوتبال رو هم تعطيل كنين، شايد قهرمان جام جهاني شديم!!
---------------------------------
پاسخ دکتر حسابی

یکی از دانشجویان دکتر حسابی به ایشان گفت : شما سه ترم است که مرا از این درس می اندازید. من که نمی خواهم موشک هوا کنم
می خواهم در روستایمان معلم شوم
دکتر جواب داد : تو اگر نخواهی موشک هوا کنی و فقط بخواهی معلم شوی قبول ، ولی تو نمی توانی به من تضمین بدهی که یکی از شاگردان تو در روستا ، نخواهد موشک هوا کند

---------------------------------------------
ﻭﻗﺘﻲ 5 ﺛﺎﻧﻴﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ آﻻﺭﻡ ﻣﻮﺑﺎﻳﻞ ﺑﻴﺪﺍﺭ ﻣﻲ ﺷﻢ 
آﻻﺭﻡ ﻭ ﺧﺎﻣﻮﺵ ﻣﻴﻜﻨﻢ
ﺍﺣﺴﺎﺱ ﻣﻲ ﻛﻨﻢ ﺑﻤﺐ ﺧﻨﺜﻲ ﻛﺮﺩﻡ

------------------------------ 
فقط تو ایرانه که وقتی صاحبخونه میخواد صمیمیتشو با مهمون نشون بده میگه
پاشو شلوارتو در بیار ... !!
-----------------------------
جهان سوم جاییست که اگه یه زن به شوهرش خیانت کنه سنگسارش می کنن
 اما اگه یه مرد به زنش خیانت کنه به زنش میگن بیشتر به شوهرت برس

******************

پیش بینی * جلیل محمد قلی زاده
در بیش از ۱۰۰ سال قبل در 
مورد وطنمان و اخوندها
به انتخاب داریوش ستاره




داریوش و روژان
۳۰۰ گل سرخ
به انتخاب الیزا شادنیا



بهشت و جهنم
به انتخاب خوب پسر

فکر کنین که اگر قرار بود الان یه کتاب آسمانی نازل بشه 
برای ایرانی جماعت، توش چه وعده هایی برای
بهشت و جهنم میداد؟

بهشت

در آنجا پارکهایی هستند که میتوانید در آنها با اهل
 بهشت آب بازی کنید

در بهشت هرگونه که خواستید بگردید حتی لخت مادرزاد،
 در آنجا کسی کاری به کارتان ندارد و کسی در شما
 نظر نخواهد کرد


به شما نوت بوکی میدهیم با  ۷۲ نرم افزار رایگان و  ۷۲ Gig اینترنت
رایگان بدون فیلتر که در همه جای بهشت آنتن میدهد

بر بام هر خانه ای در بهشت ۷۲ دیش ماهواره قرار داده ایم
 که بهشتیان میتوانید با هر یک  ۷۲۰۰۰ کانال بگیرند، 


همانا در بهشت بر روی دیشهای شما پارازیت نمی اندازیم
 و کسی دیشهای شما را جمع نخواهد کرد

در آنجا دکه هاییست که میتوان از آنها روزنامه ها و کتابهایی
 خرید که سانسور نشده و جز حقیقت در آن نوشته نشده است


در بهشت مرغهایی برای بهشتیان قرار داده ایم که فرت و فرت
 تخم میکنند، تخمهایی دو زرده و سه زرده و وقتی آنرا بشکنید 
از آن املت بیرون میاید و اهل بهشت هیچ گاه از خوردن آنها
 سیر نمیشوند

در آنجا جویهایی از مارتینی، اسکاچ، تنسی و ابسلوت برای
 اهل بهشت جاریست که وقتی از آن بخورید مست میشوید و 
عقل از سرتان میپرد و حال میکنید

در بهشت هواپیماهایی برای مومنین قرار داده ایم که تاخیر
 ندارد و سقوط نمیکند و نیازی به لوازم یدکی ندارد

 جهنــــــــــم


در جهنم هرگونه خوشی بر شما حرام است، فقط صدای
 نی آن هم به شرطی که شما را به گریه اندازد.

در جهنم زیبایی بر شما حرام است، همانا در آنجا غولانی
 پر هیبت و زشت از زن و مرد را بر شما قرار داده ایم که 
اگر یک تار مویتان بیرون باشد پایتان را فلک میکنند و به 
ازاء هر تار مویتان 74 ضربه شلاقتان میزنند


در جهنم اینترنت پر سرعتی برای گناهکاران قرار داده ایم که 
با آن جز در سایتهای تبیان و دارالحدیث و الکوثر نتوانند 
بروند و هر جای دیگری که بروند بنویسد " دسترسی به
 تارنمای فراخوانده شده امکان پذیر نمیباشد
باشد تا جانشان درآید

در جهنم دیشهایی از برای جهنمیان قرار داده ایم که بیست 
و چهار ساعته روی آن پارازیت است تا ببینند و حرص
 بخورند، همانا ما قادر و توانا هستیم

در آنجا دکه هایی از برای اهل جهنم قرار داده ایم که در
 آن جز کیهان نفروشند و وقتی آنها را ورق زنند از میان
 اوراق آن بوی گه به مشام رسد

در جهنم ماهی 60 لیتر بیشتر بنزین به شما نمیدهند و از
 برای آن باید ساعتها در صف بایستید و توی سرتان 
بزنند و چشمتان کور شود میخواستید نیایید جهنم

در آنجا جویهایی جاریست از ماءالشعیر که هر چه از
 آن بخورید مست نشوید و سر کار بروید


جهنمیان را در هواپیماهایی مینشانیم و بر بالای جهنم 
میگردانیم که تکان تکان میخورد و از چهار ستونش 
صداهای عجیب و غریب می آید و آنها را جان به لب میکنیم،
 آنگاه هواپیما را ساقط کرده، همه شان را میکشیم و دوباره 
زنده شان کرده و باز در همان هواپیما می نشانیمشان

***********************

جوکهای ضد 
*خواهر و مادر و زن و دخترای * 
خودمون!! خجالت نداره؟

مرد : راهي براي زندگي طولاني وجود داره؟
دکتر: زن بگير
مرد : کمکي مي کنه؟
دکتر: نه، ولي ديگه هوس عمرطولانی به سرت نمیزنه!  
------------ --------- --- 
چرا زن و شوهر در هنگام عقد دست يکديگر رو مي گيرن؟

اين فقط يک رسمه. مثل دوتا بوکسور 
که قبل از مسابقه با هم دست ميدن
------------ --------- ---
زن : عزيزم امروز دومین سالگرد ازدواج ماست.
دوست داري چکار کنيم؟
مرد: بيا و بیاد این ۲ سال ۲ دقیقه سکوت کن
------------ --------- ---
------------ --------- ---





درک کردن خداوند هم کار مشکلیه.      
موجود زيبائي به اسم زن را مي آفرينه
بعد اونو تبدیل به همسر مي کنه!
------------ --------- -- 
قبل از ازدواج مرد تمام شب رو بيدار مي مونه 
و در مورد چيزي که زن گفته فکر مي کنه. 
بعد از ازدواج, قبل از اينکه خانم حرفش تمام بشه 
خوابش مي بره!

------------ --------- --- 

راهي سريعتر از نقل و انتقال پول بوسيله سيستم
الکترونيک هم وجود داره
 اين راهو بهش ميگن ازدواج!
      
------------ --------- ---  
مرد با حالت حق بجانب به خانم فروشنده:
خانم کتابی بنام "مرد، ارباب زن" داريد؟
فروشنده : کتابهای تخیلی مون اون طرفه آقا!
------------ --------- --- 
مردي بود که به زني گفت اونقدر دوستت دارم که
بخاطر تو حاضرم  در جهنم هم زندگی کنم
آنها ازدواج کردند و مرد سالهاست که
بقول خودش وفا کرده است!

***********************

 با ارزوی اخر هفته خوشی برای شما عزیزان
بیننده سایت تنه نزن امیدواریم که از مطالب و
 کلیپهای ارسالی دیگر خوانندگان که در این 
قسمت گذارده ایم لذت برده باشید. 



No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information