1.13.2015

خبرهای تروریستی در پاریس و اتفاقات بعد از ان ۱







 در هفته اول ژانویه ۲۰۱۵ میلادی مسلمانان تروریست با حملات ناجوانمردانه به یک کانون نشریه ئی فرانسوی در پاریس و هم چنین یک سوپرمارکت متعلق به یهودیان درانجا دست به کشتار بیست تن از افراد پلیس، کارمندان ان مؤسسه و مشتریان و کارمندان ان سوپرمارکت زدند که چنان مورد تنفر و نکوهش مردمان متمدن کشورهای ازاد جهان قرار گرفت که انان را بر ان داشت تا با شرکت در یک راهپیمائی جمعی و گسترده در پاریس مبارزه مشترک خود با تروریسم جهانی که در راس انان تروریستهای مسلمان قرار دارند را نشان دهند


David Fakheri










فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه به همراه مسئولان نزدیک به ۵۰ کشور جهان عصر روز یکشنبه بیست و یکم دی ماه ۱۳۹۳ در ایران اشغالی در جمع هزاران فرانسوی در میدان جمهوری پاریس حاضر شدند و با شرکت در راهپیمایی «اتحاد»، تروریسم و حملات اخیر پاریس را محکوم و همبستگی خود را با قربانیان این حوادث اعلام کردند.
در صف راهپیمایان پس از خانواده قربانیان، اولاند و مسئولان خارجی نزدیک به ۵۰ کشور جهان قرار گرفتند و پس از آن‌ها شخصیت‌های سیاسی و چهره‌های سر‌شناس فرانسوی به راهپیمایی پرداختند و مردم عادی در پی این سه گروه به سوی میدان ملت حرکت کردند.
مردم فرانسه از صبح دیروز در میدان جمهوری در مرکز پاریس تجمع کرده‌ بودند. فرانسوا اولاند، رئیس‌ جمهوری فرانسه پیش از حضور در راهپیمایی از سران و مقام‌های حاضر در مراسم در کاخ الیزه استقبال کرد.
بیش از ۵۵۰۰ نیروی پلیس و ارتش در پاریس مستقر شدند تا به تامین امنیت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی بپردازند. رهبران و مقاماتی ازجمله نخست‌وزیر انگلیس، صدراعظم آلمان، نخست وزیر کشور یهود ( اسرائیل *) رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، پادشاه اردن و همسرش، نخست‌وزیر تونس، وزیر خارجه مصر، وزیر خارجه مراکش، نخست‌وزیر ترکیه، رئیس‌جمهوری اوکراین، رئیس‌جمهور مالی، نخست‌وزیر ایتالیا، نخست‌وزیر اسپانیا و  در این راهپیمایی در کنار اولاند حاضر شدند.
در همین حال برنارد کازنوو، وزیر کشور فرانسه گفته است که کشور در هفته‌های آینده در وضعیت آماده‌باش کامل خواهد بود.
وزارت کشور فرانسه تعداد افراد شرکت کننده در تجمع روز گذشته فرانسه را سه میلیون و هفتصد هزار نفر تخمین زد.
وزارت کشور فرانسه در پیامی در صفحه توئیتر رسمی خود نوشت: دست کم سه میلیون و هفتصد هزار نفر در تجمعی بی‌سابقه در فرانسه شرکت کردند.
رسانه‌های فرانسوی نیز شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی که مردم فرانسه در روز یکشنبه برای اعلام اتحاد ملی و همدردی با کارکنان نشریه فکاهی شارلی ابدو و رستوران کاشر یهودیان برگزار کردند، حدود سه میلیون نفر یعنی رقمی بالا‌تر از شمار کسانی که در زمان پیروزی متحدین بر نیروهای نازی در جنگ جهانی دوم به خیابانهای پاریس آمده بودند، برآورد کردند.
راهپیمایی ضدتروریسم در پاریس با شرکت دولت‌های اروپایی و چند رژیم دیگر درحالی صورت گرفت که این راهپیمایی چند سئوال را در ذهن جهانیان ایجاد کرده است.
نکته سئوال برانگیز در این رویداد ، شرکت مضحک رئیس جمهور ترکیه، مصر، الجزایر و روسیه در تظاهرات به اصطلاح ضدتروریسم روز گذشته بود که در غیبت دوست و همپالگی ضد ازادی و انسانیشان، سران جمهوری اسلامی. در صف اول راهپیمایی پاریس حرکت می‌کردند 
z




...............

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information