1.13.2015

خبرهای تروریستی در پاریس و اتفاقات بعد از ان ۲








David Fakheri


















 در هفته اول ژانویه ۲۰۱۵ میلادی مسلمانان تروریست با حملات ناجوانمردانه به یک کانون نشریه ئی فرانسوی در پاریس و هم چنین یک سوپرمارکت متعلق به یهودیان درانجا دست به کشتار بیست تن از افراد پلیس، کارمندان ان مؤسسه و مشتریان و کارمندان ان سوپرمارکت زدند که چنان مورد تنفر و نکوهش مردمان متمدن کشورهای ازاد جهان قرار گرفت که انان را بر ان داشت تا با شرکت در یک راهپیمائی جمعی و گسترده در پاریس مبارزه مشترک خود با تروریسم جهانی که در راس انان تروریسم اسلامی قرار دارد را نشان دهند 


یگانهای مقابله با تروریسم فرانسه با یورش به فروشگاه مواد غذایی یهودی  گروگانگیر را کشتند. در این میان چهار نفر از گروگانها نیز کشته شدند
.
به گزارش خبرگزاریها گروگانگیری در یک فروشگاه مواد غذایی «کوشر» (غذای حلال یهودی) در شرق پاریس با حمله نیروهای پلیس و کشته شدن یکی از گروگانگیرها پایان یافت.
در جریان این گروگانگیری دستکم چهار گروگان کشته شدند و ۱۰ نفر نیز با دخالت نیروهای پلیس نجات یافتند.
بر اساس اعلام پلیس پاریس، فردی که در این فروشگاه اقدام به گروگانگیری کرده بود،‌‌ «امید کولیبالی» همان فردی است که دیروز در جنوب پاریس، یک پلیس زن را به ضرب گلوله کشت.
«حیات بومدین» مظنون دیگر نیز در فروشگاه حضور داشته ولی پس از حمله نیروهای امنیتی، توانسته از محل بگریزد.

پیش از این اعلام شده بود که این فرد، در زندان با «سعید کواشی»، عامل حمله روز چهارشنبه به دفتر هفتهنامه شارلی ابدو همسلول بوده است.
عامل گروگانگیری در فروشگاه یهودیان در شرق پاریس، تهدید کرده بود که در صورت حمله نیروهای پلیس به دو برادری که در شمال پاریس توسط پلیس محاصره شدهاند، گروگانهای خود را خواهد کشت؛ منظور وی از «دو برادر»، سعید و شریف کواشی است که چهارشنبه ۱۲ نفر را در دفتر هفتهنامه «شارلی ابدو» کشتند.
در نهایت حمله نیروهای ویژه رهاییگروگان پلیس به فروشگاه منجر به کشته شدن ۵ نفر از جمله گروگانگیر شد، حملهای که آنچنان موفق هم نبود.
برادران کواشی که پلیس فرانسه آنها را عاملان اصلی حمله به نشریه شارلی ابدو میداند، در یورش عصر جمعه پلیس فرانسه به چاپخانه دمارتن، در نزدیکی پاریس کشته شدند که در مجموع حوادثی که از روز چهارشنبه و به دنبال حمله به دفتر شارلی ابدو آغاز شد ۲۰ نفر از جمله سه حملهکننده و گروگانگیر کشته شدند


...............























No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information