9.01.2015

اخبار به فارسی دهم شهریور ماه ۱۳۹۴ در ایران اشغالی




















Editor David Fakheri




سردبیر داوید فاخری





עורך דוד פאחרי









************









بهاره هدایت در حالی که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی باید آزادمی شد، محکومیت دو ساله حبس دریافت کرد. این محکومیت مربوط به  مجازات تعلیقی مربوط به گذشته است که اینک به بهانه تکرار جرم تعزیری شده است.  اقدام مزبور  که کاملا سیاسی است، انتقام گیری پایان ناپذیر اقتدارگرایان نسبت به این فعال دانشجویی شجاع و آزاده را به نمایش می گذارد.

هفت زن ثروتمند ایرانی در۲۰۱۵ توسط سایت "BOX NEWS BOX " معرفی شده اند. انوشه انصاری،سحر هاشی و شهر زاد رفعتی با ثروتی بین : ۷۵۰ و  ۳۵  میلیون دلار در رتبه  های اول و سوم قرار دارند.

انوشه انصاری

خبر اول: بازذاشت علی شکوری راد 


منابع خبری در ایران گزارش میدهند که علی شکوری راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران که اخیرا اعلام موجودیت کرده بود، بازداشت شده است.
آقای شکوری راد صبح امروز دوشنبه نهم  اردیبهشت (۳۱ اگوست) در یک کنفرانس خبری شرکت کرده و به گزارش خبرگزاری فارس، در پاسخ به سئوالی گفته بود: "ما از واژه ای که شما به کار می برید دریافت و تعریف روشنی نداریم و در متون ما فتنه تعریف نشده است".
سایت مشرق نیوز نوشته است که مرجع قضایی علت بازداشت وی را "اصرار بر تخلفات قبلی و اقدامات فتنهگرانه" اعلام کرده است.
آقای شکوری راد یازده روز پیش و در نخستین کنگره حزب اتحاد ملت ایران به دبیرکلی این حزب انتخاب شد.
حضور تعدادی از اعضای حزب مشارکت مثل فاطمه راکعی، آذر منصوری، علی تاجرنیا، هادی خانیکی و حمیدرضا جلاییپور در شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران حساسیت گروهی از محافظه کاران را برانگیخته بود.
********************



فیروزه مظفری




خلاصه چند خبر از بخش فارسی صدای اسرائیل

 ژنرال ذخیره عاموس یادلین که در گذشته رییس رکن اطلاعات نیروی هوایی اسرائیل بوده و امروز یکی از شخصیت های برجسته سیاسی جناح حزبی "اردوگاه صیونیستی" به شمار می آید به پرزیدنت اوباما پیشنهد کرد که در مقابل اتم ایران لازم است یک پیمان سه گانه بین ایالات متحده اسرائیل و عربستان سعودی به وجود آید. تا بتوان با تهدیدهای ناشی از زیاده خواهی های اتمی رژیم ایران مقابله کرد. ژنرال ذخیره یادلین در یک مقاله پژوهشی نوشت باید پاسخ مناسبی برای خطرات اتمی رژیم ایران یافت شود و پیمان سه گانه آمریکا – اسرائیل – عربستان می تواند پاسخ مناسبی به آن باشد.
************
       روز گذشته نیز خبر رسیده بود که قرار است اسرائیل بزودی صدور صنایع دفاعی و امنیتی به ترکیه را از سر بگیرد.

************

   در همان حال که برنامه های اسرائیل برای بهره برداری گسترده از منابع گاز زیردریایی در مدیترانه هنوز جنبه عملی به خود نگرفته، امروز فاش شد که کمپانی نفتی ایتالیایی "انی" در آب های ساحلی مصر در مدیرانه ذخایر سرشار گاز کشف کرده که بهره برداری از آن می تواند چالش اقتصادی جدی برای اسرائیل باشد. کارشناسان اسرائیلی در آب های دریای مدیترانه چند حوزه بزرگ گاز کشف کرده اند که بزرگ ترین آن  ها "لویاتان" نام دارد و صدها میلیارد دلار گاز طبیعی در آن ارزیابی شده است. 
************

شماری از بلندپایگان حکومت اسلامی ایران امروز بر شدت حملات تبلیغاتی خود علیه اسرائیل افزودند. در کنار حسن روحانی رییس جمهوری که ادعا کرد "اسرائیل با ترور به وجود آمده و با ترور موجودیت خود را حفظ می کند"، و بدین سان جنایت تروریستی سازمان های فلسطینی تحت حمایت رژیم ایران را به قربانی جنایت یعنی اسرائیل نسبت داد، آخوند صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه گفت: «جنایات اسرائیل، نماد حقوق بشر آمریکایی است». آخوند آملی لاریجانی در حالی این عناوین را به اسرائیل نسبت می دهد که خود او در یک سال اخیر دستور به دار آویختن چند صد ایرانی را صادر کرده و مرتکب شنیع ترین جنایات حقوق بشری گردیده است.  
*          سپاهی محمد رضا نقدی فرمانده بسیج نیز امروز گفت حمایت حکومت ایران از آنانی که "مظلومان جهان" نامید ادامه خواهد یافت و رژیم ایران همچنان از سازمان های به اصطلاح "مقاومت" حمایت خواهد کرد. در حکومت اسلامی ایران واژه "مقاومت" برای توجیه عملیات تروریستی به کار می رود. نائب رییس مجلس آخوند محمد حسن ابوترابی فرد نیز امروز گفت: از هر جریان و حرکتی که با رژیم صهیونیستی سرستیز داشته باشد، حمایت می کنیم. در همین راستا، وزیر دفاع حکومت سرتیپ پاسدار حسین دهقان امروز گفت: حکومت اسلامی ایران از پشتیبانی از جنبش های "مقاومت" دست برنمی دارد. علی اکبر ولایتی مشاور امور بین المللی رهبر حکومت اسلامی نیز امروز گفت: «لبنان نقش مهمی در جهان اسلام و در رویارویی با صهیونیست ها ایفا می کند و از این نظر مورد حمایت حکومت اسلامی ایران است».

************
محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان
محمد یزدی، رییس مجلس خبرگان
ارنست مونیز، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا
ارنست مونیز، وزیر انرژی ایالات متحده آمریکا
سامانه اس-۳۰۰ (در تصویر پشت سر مردی که عکس رئیس‌جمهوری و نخست وزیر روسیه را در دست دارد)
سامانه اس- ۳۰۰



مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق ایالات متحده
مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق ایالات متحده












دانش و فنآوری



  • آزمایش انزوای طولانیمدت 
  • روی فضانوردان

  • تصویری خیالی از اقامتگاه‌های کره مریخ
    تصویری خیالی از اقامتگاه‌های کره مریخ






    **********************

    No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information