9.03.2015

اخبار به روز شده در ۱۲ شهریور ماه ۱۳۸۴ در ایران اشغالی





















Editor David Fakheri



سردبیر داوید فاخری


עורך דוד פאחרי











***********
کار نیک اهنگ کوثر
برگرفته از روز ان لاین



خانم رئوفی، بنیان‌گذار پناهگاه گربه‌های اشتهارد
خانم رئوفی، بنیان‌گذار پناهگاه گربه‌های اشتهارد




همه آمار دردناک مهاجرت از ایران حاکی از این است که عمق بحران نارضایتی و اعتراض مردم ایران ۷۸ میلیونی از عمق بحران نارضایتی ۲۳ میلیون مردم سوریه نه کوچک تر است و نه قابل توجیه تر. به همین دلیل مرور آمار مربوط به ایرانیانی که همه وطن و گذشته و داشته های خود را در ایران وا می گذارند و زندگی در خارج از ایران را انتخاب می کنند حاکی از آن است که کشور ایران بسیار بیشتر از سوریه از مهاجرت شهروندان خود در حال آسیب دیدن است و هنوز دارد آسیب می بیند.
*************
زینب جلالیان فعال سیاسی کرد ایرانی است که در سال ۱۳۸۶، در سن۲۴ سالگی در جاده کرمانشاه به سنندج بازداشت و به زندان کرمانشاه منتقل شد. او هم‌اکنون در زندان خوی به سر می‌برد. جلالیان در سال۱۳۸۸ به اتهام عضویت در پژاک به اعدام محکوم شد
***********
مقام‌های قضایی همچنان از بستری شدن نرگس محمدی فعال حقوق بشر سبز محبوس در بند زنان زندان اوین، در بیمارستان، با وجود تأکیدهای مکرر پزشک‌های متخصص «مغز و اعصاب» و «قلب و ریه» جلوگیری می‌کنند.

**********

الیزابت و دیک چینی
الیزابت و دیک چینی

ادامه بحث و جدل بین مخالفان و موافقان توافق هسته‌ای در  ایران دفتر رهبرجمهوری اسلامی را بر آن داشته است که با انتشار اطلاعیه‌ای موافقان و مخالفان را به سخنرانی‌های پیشین آقای خامنه‌ای ارجاع دهد.
****************

    نیکلاس برنز، دیپلمات برجسته آمریکایی معتقد است که رئیس جمهوری آمریکا از همین حالا برای دوره پس از توافق با ایران برنامه‌ریزی کند.
    نیکلاس برنز که از طرفداران توافق هسته‌ای با ایران است، این نظر خود را در نیویورک تایمز امروز به تفصیل شرح و بسط داده است. آقای برنز معتقد است که اوباما باید استراتژی چهارگانه‌ای را برای اطمینان بخشیدن به مخالفان توافق در داخل آمریکا و خارج اعلام کند.
     نخست مانند جیمی کارتر اعلام کند که آمریکا در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس از منافع حیاتی خود دفاع می‌کند.
    دوم به روشنی مشخص سازد در صورت نقض توافق از سوی ایران به نیروی نظامی متوسل خواهد شد.
    سوم، قرارداد کمک متقابل به اسرائیل را که سال ۲۰۱۷ پایان می یابد تمدید کند تا جلوی چالش حزب الله و حماس علیه اسرائیل گرفته شود.
    و سرانجام بر تعهد آمریکا به تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای از اعراب ، ترکیه و متحدان آسیائی و اروپائی پافشاری کند که در صورت لزوم چنان ائتلافی بتواند تحریم‌هایی علیه ایران وضع کند.
    مقاله این دیپلمات ارشد ایالات متحده در حالی در نیویورک تایمز به چاپ رسیده که ۳۴ سناتور حمایت خود را از توافق هسته ای اعلام کرده و بدین ترتیب امکان دفاع از وتوی هر گونه قطعنامه علیه توافق هسته ای را فراهم کردند.
    *************

    دونالد ترامپ، از نامزدهای پیشرو جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از توافق هسته ای با ایران انتقاد کرد.
    آقای ترامپ در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت معنای توافق هسته ای با ایران می تواند این باشد که اگر کشوری به ایران حمله کرد آمریکا در دفاع از ایران با کشور حمله کننده وارد جنگ شود

    *************


     تنه نزن: اینگونه به نظر میرسد که رژیم « سفاکان » در ایران اشغالی  شلوار خود را بشدت خیس کرده است!. همه دلایل « امنیتی »  که حکومت « جهل و خون اسلامی »  در مقابله با دشمنان خارجی به میان میاورد جز برخورد با  صدای مخالفتهای تازه « ملت » اسیر ایران که هر روز بلند تر میگردند و مقاوت داخل کشور که شکل سخت تری به خود میگیرد معنی دیگری ندارد!. 






    صحنه‌ای از فیلم «محمد» ساخته مجید مجیدی
    صحنه‌ای از فیلم «محمد» ساخته مجید مجیدی

    گروه موسوم به «حکومت اسلامی» مسئولیت دو انفجار در مسجدی در یمن که شیعیان در آن نماز می‌گذارند را بر عهده گرفته است. به گفته مقام‌های محلی، دست‌کم ۲۸ نفر در این انفجارها کشته شده‌اند.

    ***********


     تنه نزن : دروغ چرا؟ تا غزه ۱ ۲ ۳ ۴ خوتان عکسهای ارسالی از انجا را ببینید و قضاوت کنید که اگر معنی پیامهای « یهود ستیزانه » غیر قابل سکونت این است پس معنی * قابل سکونت * چه است؟.



     بنا به نوشته سایت "نظر" به تازگی در خیابان الهیه، برنامه ای تفریحی از سوی دارندگان خودروی چند میلیارد تومانی پورشه برگزار شده که شرط شرکت در آن داشتن یک خودرو پورشه بوده است.گفتنی اینکه ایران رکورد دار بیشترین پورشه در خاورمیانه است.










    فردریک فورسایت: من مامور سازمان جاسوسی انگلستان بودم
    به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «گاردین»، «فورسایت» در کتاب زندگی‌نامه خود گفته است که به مدت 20 سال مامور بخش خارجی سازمان جاسوسی انگلستان (MI6) بوده است. به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از «گاردین»، «فورسایت» در کتاب زندگینامه خود گفته است که به مدت 20 سال مامور بخش خارجی سازمان جاسوسی انگلستان (MI6) بوده است.

    این نویسنده رمانهای پرفروش هیجانانگیز که پیش از ورود به عرصه نویسندگی با رمان «روز شغال»، خلبان نیروی هوایی سلطنتی و روزنامهنگار بوده است، قرار است هفته آینده کتاب زندگینامه خود را با عنوان «بیگانه» به بازار ارائه کند.

    در حالی «فورسایت» در کتاب خود به عضویت در سازمان جاسوسی انگلستان اعتراف کرده است که پیش از این در سال 2001 آن را تکذیب کرده و گفته بود: «برخی میگویند من مامور مخفی هستم اما به واقع درباره آن خیلی اطلاعات ندارمبا وجود این نشریه «ساندی تایمز» بر مبنای کتاب خاطرات او افشا کرده است که در سال 1968 او با شخصی به نام «رونی ساوت» در سازمان اطلاعات خارجی انگلستان در ارتباط بوده است.

    گفته میشود «فورسایت» با این نام مستعار در دوران درگیریهای دو کشور آفریقایی «نیجریه» و «بیافرا» به عنوان خبرنگار آزاد به این منطقه اعزام شده بود. او در آنجا ضمن تهیه گزارش از درگیریها، اخباری را که بنا بر دلایلی در رسانهها امکان بازتاب نداشته، در اختیار «رونی» قرار میداده است. هر چند خود وی اظهار میدارد که از بابت این کار هیچ پولی دریافت نمیکرده است.

    او همچنین در دوران جنگ سرد میان دو بلوک شرق و غرب نیز اطلاعاتی را در اختیار MI6 قرار میداد. «فورسایت» میگوید که این کار داوطلبانه بوده و در آن زمان بسیاری از مردم چنین کاری میکردهاند.

    این نویسنده پرآوازه همچنین در سال 1973، دو سال پس از انتشار «روز شغال»، به عنوان حقیقتیاب سازمان اطلاعات انگلستان به «رودزیا» و «آفریقای جنوبی» و نیز «آلمان شرقی» سفر کرده بود. او خود میگوید که در آلمان شرقی، اطلاعات محرمانه را از طریق پایین در دستشوی یک موزه با ماموران اطلاعاتی ردوبدل میکرده است.

    وی همچنین اعتراف کرده است درباره محتوای رمانهای خود نیز با «اینتلیجنت سرویس» مشورت میکرده است.

    این نویسنده 77 ساله تا کنون 13 رمان از جمله «پرونده اودسا»، «سگهای جنگ»، «جایگزین شیطان» و «پروتکل چهارم را منتشر کرده و از روی داستانهای وی فیلمهای مطرحی ساخته شده است. بسیاری از کتابهای «فورسایت» به فارسی نیز برگردانده شده است


    No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information