10.14.2015

اعتیاد در جمهوری نحس اسلامی


























Editor David Fakheri
سردبیر داوید فاخری
עורך דוד פאחרי



    For the important News of the world
     ( in English, Farsi and Hebrew )
    Please visit us every day
     at Facebook under the 
    editor's name
    ( David Fakheri داوید فاخری )





    کاریکاتور: اعتیاد
    حساسیت دولت بر مشروبات الکلی باعث شده تا تریاک و مشتقات آن‌ به نظر در دسترس‌تر و کم خطرتر بیایند.
    **************

    پایگاه اطلاع رسانی اصلاح عکس زیر را برای توجیه
     پایه های اعتیاد در جمهوری نجس و نحس و نفرت
     اور جمهوری اسلامی ضد یهود
     ضمیمه مقاله خود کرده است!.

    خبر گزاریها : "سارا مفتون" مسئول کانون "پیام مهر"، در گفتگوئی توضیح میدهد که این بیماران داوطلب پس از مرحله سمزدائی تحت مراقبت یک پزشک و روانپزشک و یک مددیار اعتیاد قرار میگیرند و همزمان در جلسات، دوازده قدمی معتادان گمنام شرکت میکنند.
    اعتیاد در کشور گرچه موضوع پنهانی نیست و مقامات کشور بطور مرتب درباره خطر اعتیاد هشدار میدهند و نسبت به میزان شیوع اعتیاد در میان مردم آمارهایی متنوع منتشر می کنند، اما متأسفانه گاهی خبرهائی منتشر میشود که اعتماد همه را نسبت به اطلاعات منتشر شده سلب می کند.
    اخیراً "علی هاشمی" رئیس کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام، طی مصاحبه ای خبر داد که «در دوران دولت قبلی آمارهای کاملاً نادرست و دستکاری شده ای درباره میزان شیوع اعتیاد منتشر میشده است‌. او توضیح داد که در پایان دولت هشتم وی که دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بوده هنگام پایان مأموریتش پست خود را در شرایطی تحویل داده است که تعداد معتادان کشور ٢میلیون و ۵٠٠ هزار نفر بوده است. او می گوید که در دولت نهم با حیرت متوجه شده است که مقامات کشور، تعداد معتادین را ٧۵٠ هزار نفر اعلام کردند یا نتایج یک مطالعه شیوع شناسی اعتیاد را که در سال ٩٠ انجام گرفته و نشان از وجود ٤ میلیون مصرف کننده مواد مخدر داشته است را اصلاً منتشر نکردهاند».
    هاشمی البته دولت فعلی را هم مورد انتقاد قرار می دهد که چرا همان آمارهای
     دستکاری شده را مبنای عمل قرار می دهد.
    آمار رو به افزایش اعتیاد زنان در ایران
    با توجه به آمارهای رسمی، ٩% از شیوع اعتیاد
     در ایران طی سال ١٣٩١، مربوط به زنان بوده است.
    media 


    علی هاشمی در این مصاحبه افشا می کند که «در ایران امروز، روزانه ١٠٠نفر مصرف مواد مخدر را آغاز می کنند و هر روزه ٨ نفر بر اثر مواد مخدر جان خود را از دست میدهند».
    با این حال گسترش روزافزون این پدیده خانمانسوز، در عین حال مقاومت هائی را نیز در بدنه اجتماعی بوجود می آورد که ترجمان آن برپائی و گسترش سازمانهای مردم نهادی است که بقصد مبارزه با پدیده شوم اعتیاد، دست به اقدام می زنند.
    از رهگذر چنین واکنش مسئولانهای است که در ایران، سازمانهای مردمنهاد فراوانی بقصد مبارزه با اعتیاد پا میگیرند و شجاعانه در این راه دشوار گام میگذارند.
    برای آشنائی با یکی از این سازمانها، بسراغ کانون ترک اعتیاد "پیام مهر" رفته ایم که در شیراز است و در دوره های  ۲۸  روزه، معتادان داوطلب را می پذیرد تا با سمزدائی از خود، به محافل دوازده قدمی معتادان گمنام بپیوندند.
    "سارا مفتون" مسئول "کانون پیام مهر"، در گفتگوئی توضیح میدهد که این بیماران داوطلب پس از مرحله سم زدائی تحت مراقبت یک پزشک و روانپزشک و یک مددیار اعتیاد قرار می گیرند و همزمان در جلسات معتادان گمنام شرکت می کنند؛ این معتادان که بقول سارا مفتون قبلاً مجرم محسوب می شدند و اکنون آنها را بیمار می نامند، پس از گذراندن یک یا دو دوره  ۲۸  روزه تحت نظر پزشک مداوا می شوند.
    بروایت خانم مفتون در هر دوره بین  ۲۵ تا ۴۰ نفر معتاد در این محافل شرکت می کنند.
    درباره تکنیک محافل دوازده قدمی، وی توضیح می دهد که قدم اول این مرحله آشنائی با مشکلاتی است که اعتیاد برای افراد شرکت ایجاد کرده است. در مراحل بعد اشتباهات افراد برای وارد شدن به عرصه اعتیاد مورد بررسی قرار میگیرد و تا آخرین مرحله، فرد معتاد مراحل شناخت و تصمیم گیری برای ترک اعتیاد را از سر می گذراند.
    بروایت مسئول این کانون، از بین افرادی که به کانون مراجعه می کنند و پس از بهبودی از مرکز خارج می شوند، معمولاً یک پنجم آنها بکلی پاک می شوند، ولی بقیه افراد دوباره بسوی مصرف مواد مخدر میروند.






    No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information