4.10.2010





سردبیر داوید فاخری




بزن بر طبل بیعاری که انهم عالممی داره!  چی فکر میکنی اینطور نیست ؟! قول میدم اگه امتحانش کنی ، دیگه دست از سر طبل بیعاری بر نمیداری !!.
الیزا شادنیا
cid:6.4130747272@web87009.mail.ird.yahoo.com



تنه نزن - داوید: این نصرالله بی ناموس اگر خیلی دلش به حال این شریک دزد و رفیق قافله احمدینژاد که کاسه گدائی در دست گرفته و از نذرهائی که به چاه جمکران ریخته میشوند امرار معاش میکند میسوخت چرا از صدقه سر انچیزهائی که ندارد مثل « مردانگی » یک تعارف سر حمومی نیانداخت و از صدها دفعاتی که خزانه مملکت را در اشغال خود در اورده و غارت کرده بود این دفعه را گذشت نکرد و از گرفتن باج سبیل همیشگی از مستخدمینش خود داری نکرد و لیفه تنبانش را شل نکرد و چند تا اسکناس سبز رنگ را از زیر شلواری مامان دوزش خارج ننمود و به این رئیس دولت میداد تا ان بنده خدا هم این شب عیدی خجالت زن و بچه ها را نکشد و همانطوری که در عکس ضمیمه دیده میشود مجبور نشود که با گذاردن چند تا « میوه پلاستیکی ساخت چین » در سفره، عیدش را برگزار کند  !.




انواع مردها

 الیزا شادنیا

مردها مثل مخلوط کن هستند در هر خانه یکی از آنها هست ولی نمیدانید به چه درد میخورد

مردها مثل آگهی بازرگانی هستند حتی یک کلمه از چیزهائی را که میگویند نمیتوان باور کرد

مردها مثل کامپیوتر هستند کاربری شان سخت است و هرگز حافظه ای قوی ندارند

مردها مثل سیمان هستند وقتی جائی پهنشان میکنی باید با کلنگ آنها را از جا بکنی

مردها مثل طالع بینی مجلات هستند همیشه به شما میگویند که چه بکنید و معمولاً اشتباه می گویند

مردها مثل جای پارک هستند خوب هایشان قبلا" اشغال شده و آنهائی که باقی مانده اند یا کوچک هستند یا جلوی درب منزل مردم

مردها مثل پاپ کورن (ذرت بو داده) هستند بامزه هستند ولی جای غذا را نمی گیرند

مردها مثل باران بهاری هستند هیچوقت نمیدانید کی می آیند، چقدر ادامه دارد و کی قطع میشود

مردها مثل پیکان دست دوم هستند ارزان هستند و غیر قابل اطمینان

مردها مثل موز هستند، هرچه پیرتر میشوند وارفته تر میشوند

مردها مثل  نوزاد هستند، در اولین نگاه شیرین و بامزه هستند اما خیلی زود از تمیز کردن و مراقبت از آنها خسته می شوید


اداب خبر بردن برای دیگران
 الیزا شادنیا



شخصی نزد همسایهاش رفت و گفت:
 گوش کنمیخواهم چیزی برایت تعریف کنم.
دوستی به تازگی در مورد تو میگفت...
 همسایه حرف او را قطع کرد و گفت:
 قبل از اینکه تعریف کنی، بگو آیا حرفت را از میان سه صافی گذراندهای یانه؟
کدام سه صافی؟ - اول از میان صافی واقعیتآیامطمئنی چیزی که تعریف میکنی واقعیت دارد؟نهمن فقط آن را شنیدهامشخصی آن را برایم تعریف کرده است.-
اوسری تکان داد و گفتپس حتما آن را از میان
صافی دوم یعنی خوشحالی گذراندهای.
 مسلما چیزی که میخواهی تعریف کنی، حتی اگر واقعیت نداشته باشد، باعث خوشحالیام می شود.
دوست عزیز، فکر نکنم تو را خوشحال کند.
بسیار خوب، پس اگر مرا خوشحال نمیکند،
حتما از صافی سوم، یعنی فایده، رد شده است.
آیا چیزی که میخواهی تعریف کنی، برایم مفید است و به دردم می خورد؟
نه، به هیچ وجه!
همسایه گفتپس اگر این حرف، نه واقعیت دارد،  نه خوشحال کننده است   و نه مفید،
آن را پیش خود نگهدار و سعی کن خودت هم زود فراموشش کنی...





در سایه ایزد تبارک عید همگی بود مبارک !
تبریک عید تقدیم به ملت ایران از جانب دو خانواده سیاسی
دیروز و امروز کشورمان
مژگان هارونی





 جوک
مژگان هارونی
از یکی میپرسن پیامبر کی به رسالت رسید؟ میگه نمی دونم، من سید خندان پیاده شدم.

اقاهه میره مجلس عزا بهش دستمال کاغذی میدن ... میگه نوار بهداشتی بدین می خوام خون گریه کنم

به یکی میگن:چرا غواص ها از پشت می پرن تو آب؟ میگه چون اگه از جلو بپرن میافتن تو قایق 
دختر بازی حرفه ئی یه دختر خوشگل می بینه بهش میگه شمارو مادرتون زاییده.دختره تعجب میکنه میگه آره.مگه شمارو مادرتون نزاییده ? یارو میگه در مقابل مادرشما مادر من ریده.  
شهوترانی لخت ميره فلسطين تو نواره غزه....بهش ميگن چرا لخت اومدی؟ ميگه مگه قرار نيست به دشمن تجاوز کنيم
اخونده ميشه رييس صدا و سيما وسط اذان پيام بازرگاني پخش ميكنه 
ساده لوحی ميره كولر بخره، یارو میگه كولر آبي ميخواي؟ ميگه : فرقي نميكنه، قرمز بده
از شکم پرستی میپرسنعاشورا چه روزی ؟ میگهروزه جهانی قیمه!! 
فردی با پسرش میره دزدیدر حال دزدی بودن که صاحبخانه بیدار میشه . تا میان فرار کنن صاحبخانه میگه کره خر وایسا کجا فرار میکنی ؟ بچه به باباش میگه : بابا من لو رفتم . تو در رو .



۱۰ قانون از سخت‌ترین یا عجیب‌ترین قانون‌های دنیا
جاوید راد
پس این طبیعی هست که وقتی میخواین به یه کشور بیگانه سفر کنید یه مقداری هم از آداب و رسوم و قوانین اون کشور اطلاع پیدا کنیدولی مشکل از اونجا شروع میشه که به یه سری قانونهای عجیب و غریب و سختگیرانه برخورد کنید که حتی فکرش رو هم نمیتونستین بکنید که وجود این قانون میتونه حتی امکان داشته باشهاکثر جاهای دنیا قوانین شبیه به همدیگه داره، حالا با یه مقدار اختلاف جزئی… برای مثال توی کشورهای آمریکایی فرمون ماشین سمت چپ قرار داره و قوانین راهنمایی و رانندگی بر اساس اون وضع شدن، ولی توی کشوری مثل انگلیس که فرمون ماشین در سمت راست قرار گرفته، یه سری از این قوانین برعکس میشنولی هیچ وقت نمیتونید به ذهنتون راه بدین که شاید تابلوی ورود ممنوع توی انگلستان به معنی چیز دیگهای باشه!


۱۰- به کبوترها غذا ندهید! (ایتالیا)


 در ایتالیا غذا دادن به پرندگان ممنوع استتا اینجا کار مشکلی نیستولی این قانون شهر به شهر امکان تغییر داره… حواستون باشه که وقتی توی “ونیز” هستین، کاری به کار کبوترها نداشته باشین… یا اینکه حواستون باشه که توی حوض (و فواره وسط حوضنپرین، یا وقتی توی خیابون هستین حتما پیرهن تنتون باشه و روی سکوهای کنار خیابون غذا نخورینجریمه نقض این قوانین ممکنه از 50 تا 600دلار پای شما آب بخوره!


۹- غذا خوردن در عموم (امارات متحده عربی)


وقتی دارین به کشور مسلمانی مثل عربستان سعودی (یا کشور خودمون ایرانسفر میکنید حواستون باشه که توی ماه رمضان نباشهچون شما توی این ماه اجازه خوردن و آشامیدن در طول روز (تا اذان مغربدر عموم رو نخواهید داشتجریمه این کار میتونه 275دلار برای خوردن یک پاکت آبمیوه باشه. (البته توی ایران ممکنه این جریمه تا 70 ضربه شلاق هم بالا بره!!) در ضمن حواستون باشه که اماکن عمومی رو هم کثیف نکنید، مگر اینکه بخواین مدت زیادی رو توی زندان بگذرونین!


۸- با پول خورد صورتحساب خودتون رو پرداخت نکنید! (کانادا)
تا حالا شده که مجبور شین قلکتون رو بشکنین و برین مغازه سر کوچه؟ این کار رو توی کانادا نکنیدچون قانونی از سال 1985 اونجا وضع شده که پرداخت صورتحساب رو با تعداد نا متعارفی سکه (یا به زبون ما پول خوردممنوع میکنه… این به این معنی که شما نمیتونید کل پول یه جنس رو تماماً با سکه پرداخت کنید، مخصوصاً اگه پولش بیشتر از 10دلار باشه!!! حتی استفاده از سکههای یک دلاری هم محدودیت خاص خودش رو دارهفروشنده هم این حق رو داره که سکهها رو از شما قبول کنه یا نکنه ولی برای قبول یا رد سکههای شما اجباری نیست!
7- ماشین خود را بشویید! (مسکو)


در شهر زیبای مسکو، رانندگی کردن با ماشین کثیف ممنوعهتعریف کثیف بودن یا نبودن هم به این شکله که آیا میشه روی خاک ماشین شکلی رو نقاشی کرد؟ آیا پلاک ماشین مخفی شده؟ آیا راننده دیده نمیشه؟ خوب، پلیس بهتون گفت بزنین کنار، معلومه چرا!! ولی مبلغ جریمه به آقا/خانم پلیس بستگی داره… البته شما میتونید سریع باشید و قبل از اینکه قبض جریمه رو بنویسه، با یه مبلغ نقدی سر و ته قضیه رو به هم بیارین!! (این پیشنهاد رشوه رو به خدا توی متن اصلی نوشته بودن!)


۶ - چراغ‌های ماشینتون رو روشن بگذارین (دانمارک)
مطالعات توی دانمارک نشون داده که خودروها با چراغ روشن بیشتر توی دید میان تا با چراغ خاموششما اولش تصور میکنید که این قانون برای شب وضع شده، ولی اینطور نیستتوی دانمارک رانندهها موظفند که چراغهای ماشینشون رو روشن کنن دقیقاً مثل شب، وگرنه ممکنه تا 100دلار جریمه بشن!
۵ - توی اتوبان توقف نکنید! (آلمان)
نهاین اون اتوبانی که فکر میکنید نیستمثلاً اتوبان همت یا شهید چمران!! این یه جاده بدنامه توی آلمان که هیچ محدودیت سرعتی توش وجود ندارهقبل از اینکه وارد این جاده بشین، باک اتومبیل خودتون رو چک کنید، چون توقف توی این جاده ممنوعهحتی اگه یه موقع به هر دلیل مجبور به توقف شدین، حق پیاده شدن و رها کردن خودروی خودتون رو ندارید… به هر حال شما دارین جون اون رانندههایی رو که دارن با اون سرعتهای سرسام آور رانندگی میکنن رو به خطر میندازین!!!
۴ - پیراهنتون رو به تن داشته باشین! (تایلند)
در تایلند به هنگام رانندگی اتومبیل یا موتورسیکلت میبایست که حتماً پیرهنتون رو به تن داشته باشینحتی اگه اون روز بینهایت گرم باشهجریمه اینکار حدود 10دلار هستشوخی نداریم کهاینکار رو بکنید تا پلیس محلی بهتون بگه “بزن کنار”!!!
3- بوسه خداحافظی ممنوع! (فرانسه و انگلستان)
تقریباً میتونم بگم از 5 آوریل 1910 عشق و محبت توی این 2تا کشور یه مقداری مُرد!! این قانون به این خاطر وضع شد که عشق محترم توی ایستگاههای راهآهن کلی وقت واسه بوسین همدیگه موقع خداحافظی هدر میدادن تا جایی که قطارها دیر به مقصدشون میرسیدن یا به زبان دیگه باعث تاخیر قطار میشدناین قانون قدیمی، سخت و یه جورایی  توی فرانسه این روزا اعمال نمیشه و همینطور توی Warrington Bank Quay در انگلستان،  ازتون خواسته میشه که خداحافظی خودتون رو به “قسمت بوسه” ببرین.!.!.!
۲ - خودتون رو بپوشونید! (گِرِنادا)
مردم گِرِنادا برای خودشون نظر جالبی دارنمردمی که واسه تفریح یا شنا به ساحل میرن، قاعدتاً باید لباس شنا داشته باشن، ولی دیگه نمیشه که با همون لباس شنا بیای وسط شهر!! البته ظاهرا توی این شهر از این اتفاقها زیاد میافتاده، چون قانونی هست که میگه “خودتون رو بپوشونید” و اگه این کار رو نکنید، میتونید تا 270دلار جریمه بشیدالبته این قانون همچین هم سختگیر نیست و نمیگه که حتماً لباس بپوشید، همینکه دور خودتون چیزی بپیچید هم واسه اونا کفایت میکنه!!
۱ - آدامس خوردن ممنوع! (سنگاپور)
کسایی که مثل من عادت به آدامس جویدن دارن، باید قبل از رفتن به سنگاپور این عادت رو ترک کنناز اونجایی که دولت سنگاپور خیلی دلش میخواد کشورش رو تمیز نگه داره، به خاطر آدامس جویدن، غذا دادن به پرندهها (به خاطر اینکه پرندهها دستشویی میکنن!) و نکشیدن سیفون توالتهای عمومی شما رو جریمه خواهد کرد… تنها آدامسی که شما اجازه دارین بجوین آدامس نیکوتین هست که اون هم باید توسط یک پزشک برای شخص شما تجویز بشه و آقای دکتر هم اسم شما رو به دولت اعلام کنه که شما رسماً اجازه آدامس جویدن داشته باشید!!!


مرد دو زنه
هرکه بامش بیش برفش بیشتر
به عکس دقت کنید از همین حالا میشود به رابطه حسنه ئی ! که بین « هووها » برقرار است پی برد و در نتیجه اینده شیرینی هم !! که در انتطار اقای داماد خوهد بود !!!.

b100r
 دیگه کسی نمیتونه من رو بد ترین رئیس جمهور صدا کنه!

ووی دم در که خوب نی ، بفرموین تو ! بفرموین بفرموین پاهاتونه زیر کرسی یه کمی گرم بکنین الانه چوئیو هم دم میاد حالو بعععده چقد وخت که بهم رسیدیم که به ای سادگیا که  ولتون نمیکنیم برین به امون ......


 














No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information