11.27.2010








یک نوجوان سومالیایی-آمریکایی که در جریان بمبگذاری نافرجام در مراسم تزئین درخت کریسمس در ایالت اورگان دستگیر شده، به تلاش برای استفاده از سلاح های کشتار جمعی متهم شده است.
محمد عثمان محمود که ۱۹ سال دارد و در سومالی متولد شده است بعد از آنکه کوشش کرد از طریق تلفن موبایل خود بمبی را در شهر پورتلند، مرکز این ایالت، منفجر کند، دستگیر شد.
این بمب تقلبی بود و توسط مامورین اطلاعاتی مخفی آمریکا به او داده شده بود.
گفته می شود آقای محمود که تبعه آمریکاست با فرد مظنونی در شمال غرب پاکستان در ارتباط بوده است.
او خودروی حامل بمب تقلبی را به نزدیکی محل مراسم کریسمس برد، اما ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه عصر جمعه، حدود ۲۰ دقیقه پیش از آغاز مراسم روشن کردن چراغ های تزئینی درخت کریسمس دستگیر شد.
دادستان ها می گویند او فریاد "الله اکبر" سر می داده و با مامورین درگیر شده است.
مدارک دادگاه نشان می دهد که پرونده او به اوت ۲۰۰۹ و تماس های ایمیلی وی با شخص مظنونی در پاکستان باز می گردد.
یک مامور پلیس فدرال با محمد عثمان محمود تماس می گیرد و وانمود می کند رابط این شخص است.
آرتور بالیزان، مامور ویژه اف بی آی، گفته است: "تهدید بسیار جدی بود؛ تحقیقات ما نشان می دهد که محمود قطعا مصمم به حمله بزرگی بود. مایلم به مردم این منطقه اطمینان خاطر بدهم که ما به هیچ وجه به او فرصت چنین حمله را ندادیم."
روزنامه "ارگانیان" به نقل از دوایت هورتون، دادستان اورگان، نوشته است که این حادثه نشان می دهد که حتی در ایالت اورگان هم عده ای مصمم به کشتن مردم آمریکا هستند.
مامور مخفی اف بی آی به آقای محمود گفته بود که "کودکان زیادی" در مراسم درخت کریسمس هستند، اما او ظاهرا پاسخ داد که به دنبال حمله به "جمعیت زیادی است که همراه با خانواده هایشان تعطیلات را جشن می گیرند."
بر اساس گزارش های منتشر شده، محمد عثمان محمود به مامور اف بی آی گفته است که از ۱۵ سالگی به فکر جهاد علیه کفار بوده است.

    No comments:

    Post a Comment

    POST توراه و هفطارای

    Every Post's Information