1.21.2012













פרשת וארא היא פרשת השבוע השנייה 
בספר שמות
מסופר בה על שבע המכות הראשונות 
היא מתחילה בפרק ו' פסוק ב ומסתיימת 
בפרק ט' פסוק לה.


משה ואהרון לפני פרעה


הפרשה פותחת בשליחות שמטיל אלוהים על משה לגלות להם את השם המפורש, ולהבטיח להם שהם עומדים להיגאל ממצרים, להיעשות עמו של אלוהים ולבוא אל הארץ המובטחת: ארץ כנען. משה מבצע את השליחות, אבל בני ישראל אינם מקשיבים אל משה "מקוצר רוח ומעבודה קשה". ה' מורה למשה ללכת שוב אל פרעה, ומשה מקשה: "הן בני ישראל לא שמעו אלי, ואיך ישמעני פרעה?".


  • מכת דםאהרון מכה במטהו את היאור, "ויהפכו כל המים אשר ביאור לדם". דגי היאור מתים, וסרחונם מתפשט במצרים.
  • מכת צפרדעאהרן מכה שוב במטהו על מימי מצרים, "ותכס הצפרדע את ארץ מצרים". הצפרדעים עולים ובאים בביתם, בחדר משכבם, ואף בתנורים ובבצקים. פרעה מפציר במשה ואהרן לביטול המכה. המכה מסתיימת, והוא ממשיך להקשות את ליבו.
  • מכת כיניםאהרן מכה את עפר הארץ והכינים פושטים על ארץ מצרים באדם ובבהמה. החרטומים מנסים אף הם את כוחם בהולדת כינים, ומשאינם מצליחים הם מכריזים: "אצבע אלוהים היא".................
מרטין, ג'ון - המגפה השביעית - 1823.



מפטירים בנבואתו של יחזקאל על פרעה ומצרים: "הנני עליך פרעה מלך מצרים, התנים (=התנין) הגדול הרובץ בתוך יאוריו". ההפטרה היא בספר יחזקאל, מפרק כ"ח פסוק כה (למנהג יהדות תימן: פסוק כד) עד פרק כ"ט פסוק כא.
בשנים מסוג בחג, זשג, בחה וזשה פרשת וארא נקראת בשבת ראש חודש שבט וקוראים את הפטרת "השמים כסאי" במקום ההפטרה הרגילה.




רוחמה וייס
יוכבד יולדת את משה ומצפינה אותו בבית, חרף גזירות פרעה. ציפורה לא מהססת למול את בנו של משה, בהתרחשות מסתורית במלון. נשים אמיצות, ללא ספק, אז כיצד זה שהן מצאו את עצמן בודדות, מגורשות?
נשים גדולות מהחיים
סיפורי סוף הגלות וראשית יציאת מצרים מפגישים אותנו עם נשים רבות. המשותף לנשות ספר שמות הוא שהן "גדולות מהחיים" או מדויק יותרגדולות בענייני חיים, הן מעניקות חיים בתנאים לא תנאים, ומצילות אחרים ממוות תוך סיכון עצמי. ואלו שמות המושיעות של ספר שמות: בת פרעה, יוכבד, מרים, ציפורה, שפרה ופועה.


שפרה ופועה 

יוכבד

מרים

בת פרעה
ציפורה

רחלי מלקבודה
"למשבצת השמאלני נכנס בחור אינטליגנט עם תואר שני, למשבצת העיוור החליק בחור מתוק וחתיך להפליא, ורק למשבצת ה'דוס' מכניסים את שתי האחיות החורגות של סינדרלה"
פעמים בחיים יש רגעי חסד. למשל, כשתאגיד נצלן מפסיד במשפט ומחויב לשלם מיליונים לעובד ניקיון. או כשמלך הכיתה מנסה להתעלל בילד מופנם, שפתאום מתברר שיש לו חגורה שחורה בקראטה. או כששתי דמויות מרכזיות יוצאות בהפתעה מבית האח הגדול ודופקות להפקה את התוכניות.




גרוש או גרושה דתיים היו לפני 20 שנה זן נדיר למדי, אבל כיום קשה למצוא מישהו מהמגזר שלא מכיר אישית לפחות זוג או שניים שפירקו את החבילה. אז מי אשם - המתירנות או ההקצנה הדתית? הנישואים בגיל צעיר או הרווקות המאוחרת?

 



יותר מ-20 פיצוצים זיעזעו את קאנו, העיר הגדולה ביותר בצפון המדינה האפריקנית. בוקו הראם, ארגון איסלאמי קיצוני שהבטיח לפגוע בנוצרים החיים בצפון המוסלמי, קיבל אחריות. שוטר שנורה ונפצע סיפר כי חלק מהמחבלים לבשו מדי שוטרים

חם במטבח: השפיות
 הסקסית ביותר בעולם
פשוט מושלמת
נייג'לה לוסון


הוא לומד תורה, אך גם רוכש מקצוע במכללה 
החרדית הסמוכה לביתו. הרחוב החילוני לא 
מפחיד אותו, והוא מעוניין להשתלב בחברה 
הישראלית. קבלו אותו: החרדי החדש, זה 
שהרחוב החילוני לא מזהה, והרבנים כבר 
הכריזו עליו מלחמת חורמה







1 comment:

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information