11.24.2012





اگر از واجبی استفاده نکنید
مسلمان نیستید



روستايي بدون زباله در گيلان

به انتخاب رازانه   

توی واویلای تخریب محیط زیست و سدسازی های حسینقلی خانی و خشک شدن فلان دریاچه در ولایت، گهگاهی خبرهای خوب هم در زمینه پاسداشت از طبیعت روی اینترنت میآید و آدم را خوشحال میکند.
جام جم آنلین نوشته است که در روستای کوچک سقالکسار گیلان از گردشگران در هنگام ورود به روستا۳۰۰۰  تومان ورودي دريافت مي‌كنند و يك كيسه زباله به آنها مي‌دهند تا زباله‌هاي خود را در طبيعت رها نكنند و در كيسه بريزند. در صورتي كه كيسه‌هاي زباله از سوي گردشگران در موقع ترک روستا به متصدي تحويل داده شود ۲۰۰۰ تومان به آنان پس داده خواهد شد. اين جايزه و مشوق موثر موجب شده تا وجود زباله در طبيعت اين روستا صفر باشد.
سقالکسار حدود  ۹۰ درصد آنها باسواد هستند.
روستاي سقالكسار يكي از روستاهاي زيباي استان گيلان است كه در دهستان لاكان در بخش مركزي شهرستان رشت قرار گرفته است و با شهر رشت تنها  ۱۵ كيلومتر فاصله دارد. واژه سقالكسار به‌معناي محل آب خوردن پرندگان است.

مقام زن در جمهوری اسلامی






ارزشمندتر بودن
 لباس ایمنی از 
جان انسان ها

جمعه ی هفته گذشته حدود 
ساعت ۳ ظهر بر اثر نشت 
گاز در شرکت پتروشیمی 
ماهشهر آتش سوزی رخ
 داد که مامورین آتش نشانی
 بلافاصله برای مهار آن 
وارد شدند ولی با تجمع
 آنها ناگهان انفجاری رخ 
داد و دو نفر از مامورین آتش
 نشانی در دم جان باختند
 و ۱۵  نفر دیگر به شدت 
مصدوم شدند
شدت سوختگی ۵ نفر از 
آنها بالای۸۰ تا ۹۰ 
درصد بوده
بعد از آن مامورین خود را
 به درمانگاه رسانده و به 
اهواز انتقال داده شدند و
 بعد از یک روز به بیمارستانی
 در جنوب تهران فرستاده 
شدندبرخی از آنها را هم 
به اصفهان فرستادند.
بعد از اینکه دو روز در 
بیمارستانی نامناسب و آلوده
 بستری بودند به بیمارستان
 سوانح سوختگی در تهران 
منتقل شدند و پزشکان از 
معاینه مصدومین اجتناب 
کرده تا شرکت پتروشیمی
 ابتدا ۲۵۰ میلیون تومان
 به حساب بیمارستان 
واریز کند.
و طی دو سه روز گذشته 
هر ۵ نفر مامور آتش
 نشانی که دچار سوختگی
 بالای  ۸۰ درصد بودند
 جان باختند.
لازم به ذکر است که مامورین
 آتش نشانی در هنگام حادثه
 لباس ایمنی به تن نداشتند
 و دلیل اصلی چنین درصد 
بالای سوختگی همین 
مسئله بوده است.
ولی نه به دلیل سهل انگاری
 یا بی اهمیتی به مسائل 
ایمنی بلکه به این دلیل که 
اجازه استفاده از لباس 
ایمنی که قیمتی بالا دارد
 را نداشتند.
لباس های ایمنی در انباری
 قفل شده و جوانان مردم
 در طعمه آتش
آری
اینجا جاییست که فقط 
برای گرفتن ایزو لباس
 ایمنی پوشیده میشود
آری
اینجا جاییست که ارزش
 یک لباس از جان یک
 انسان بیشتر است
اینجا همان جاییست که
 مسئولین در بیمارستان
 میگویند نگران نباشید 
همه چیز حل میشود
آری
مثل گوشت بدن در آتش
اینجا جاییست که نام
 افراد قبل از آنکه 
خودشان چشم از دنیا
 ببندند در سایتهای خبری 
جزئ جان باختگان 
معرفی میشود
اینجا دقیقا همان جاییست 
که برای اینکه کسی متوجه
 این جنایات نشود از بیان
 چنین اخباری در تلویزیون
 و روزنامه ها جلوگیری میشود
فکر میکنم جایی که تلویزیون
 اطلاع رسانی نمیکند، 
وظیفه ی ماست که حقایق 
را اطلاع رسانی کنیم تا
 شاید از بروز چنین
 حوادثی در آینده جلوگیری
 بشه، لطفا این خبر رو 
کپی و پخش کنید
حریم سلطان یا حریم شیطان


به انتخاب گل پسر

پادشاه عاشق پیشه سریال حریم سلطان را بیشتر بشناسیم؟
براستی شکی نیست که سلطان سلیمان فرزند سلطان سلیم خونخوار یکی از بزرگترین پادشاهان عثمانی بوده که مانند اسکندر و چنگیز و تیمور دستش به خون بسیاری از ایرانیان آلوده شده است او با اینکه در نهایت نتوانست تبریز را فتح کند ولی دست به جنایات بسیاری در ناحیه آذربایجان زد.او در طی سه بار حجومش به ایران ایرانیان بسیاری را در تبریز ارومیه و کردستان قتل عام کرد.
سلطان سلیمان پادشاهی بود که بسیار به کشور گشایی علاقه مند بود و بارها و بارها به کشورهای اروپای و سه بار ایران حمله کرده بود.او آرزو داشت که به اسکندر مقدونی تبدیل شود.او رویای تبریز تا وین را در آرزو های خود پرورده بود.او بارها به ایران حمله کرد اما چون توانایی تامین آذوقه برای سربازانش را نداشت شهر ها را می سوزاند و و چاه ها را خشک می کرد.و بزرگترین دستاورد وی فتح بغداد بود که بعدها شاه عباس کبیر آن را بازپس گرفت وی برای حمله به ایران ابراهیم را فرستاده بود و در سال 1534 به ابراهیم پاشا دستور حمله به خاک ایران را داد و مناطقی از ارومیه و ارزنه الروم به اشغال عثمانی ها در آمد. در اکتبر همان سال با ملحق شدن به ابراهیم یورش بطرف مناطق داخلی ایران را آغاز کرد اما شاه تهماسب که تمایلی برای جنگ با وی نداشت با واگذاری زمین و کشاندن سلطان سلیمان به مناطق صعب العبور به جنگ پایان داد…
سلطان سلیمان در محاصر بلگراد که فقط 700 سرباز از شهر دفاع می کردند کشتاری خونین راه انداخت. در اوت ۱۵۲۱ بلگراد. سقوط کردسلطان سلیمان به مجارستان اتریش نیز حمله های ناموفقی نیز داشت…در حمله اولش به وین در 1529 شکست خورد ولی در حمله دومش به وین در 1532 با 1200 توپ و 8000 سرباز نخبه و 200000 سرباز و 2000 سوارتوانست آنجا را فتح کند.سلیمان با کنترل قدرتمندانهٔ دریای سرخ توانست با موفقیت راه‌های تجاری هند را بر پرتغالی‌ها ببندد و روابط تجاری حسنه‌ای را با امپراتوری مغول در جنوب آسیا برقرار کند و در سال 1522 مسقط را تصرف کرد.
در سال ۱۵۳۵ کارل در تونس و دریای مدیترانه شکست بزرگی بر امپراتوری عثمانی وارد کرد.چند سال بعد سلطان در ونیز نیز شکست خود و مجبور با امضای عهدنامه صلح با فرانسه شد و با اتحاد با فرانسه توانست کشور اسپانیا را شکست دهد.و مراکش نیز به امپراتوری عثمانی ضمیمه شد و رابلس، تونس، و الجرایر با کارل متحد شدند و تبدیل به جبهه جدیدی بر علیه عثمانی ها شدند…

وی تمام 46 سال از سلطنتش را صرف جنگ و کشورگشایی کردو حتی به ابراهیم هم رحم نکرد. و همه خاندانش را قتل عام کرد.ابراهیم نیز خود در جنایت کار بودن چیزی از سلطان سلیمان کم نداشت و ده هزار قزلباش اسیر ایرانی را که در جنگ اسیر کرده بود به طرز فجیعی کشت.سلیمان در سال ۱۵۵۴ سومین و آخرین نبردش علیه صفویان را آغاز کرد. دلیل این لشکرکشی، شروع مجدد یورش‌های صفویان به آناتولی

پروپاگاندای آنان بود در این نبرد دسیسه چینی ها اطرافیان و خرم سلطان باعث کشته شدن مصطفی پسر بزرگ و ولیعهد پادشاه به دستور پدرش شد. در سال ۱۵۵۵ که سلطان سلیمان از فتح ایران نامید شد با امضای پیمان صلحی با شاه طهماسب از مناطقی که فتح کرده بود عقب نشینی کرد.وی بعدا در بغداد خود را رهبر جهان اسلام نامید..



سلطان در ادامه جنایات خود به تحریک خرم خاتون تنها همسر عقد شده اش(زیرا عثمانی ها همسران خود را عقد نمی کردند)سر پسر و ولیعهد خود مصطفی را برید و فرزند کوچک خرم خاتون(گلبهار گرجی یا الکساندرا روسی)را جانشین خود کرد.فرزند خرم سلطان نیز بسیار میگسار بود و در تاریخ تحت عنوان سلیم میگسار معروف بود برادر او که فرزند دیگر خرم سلطان بود از ترس جانش به دربار ایران و فرانسه پناهنده شد و طهماسب در ازاری دریافت مقادیر زیادی طلا وی را به سلیم پسر سلطان سلیمان تحویل داد و او نیز برادرش را کشت..
و اما سریال حریم سلطان
پخش این سریال در یکی از شبکه های ایرانی درست به این می ماند که کشور فرانسه یا یهودیان سریالی را در مدح و ستایش هیتلر پخش بکنند اما جالب اینجاست که خود این سریال فانتزی نیز سراسر جعل و دروغ است و سعی در آراستن چهره سلطان سلیمان قاتل بسیاری از مردم بیگناه و خرم خاتون زن شرور او را دارد و احتمالا تا آخر سریال خواهید دید که بسیاری از حقایق تاریخی که در بالا به آن اشاره شد کتمان یا ماستمالی خواهد شد.
در اینجا به چندین نمونه از جلوه های جذاب این سریال کهه باعث جذب بیننده می شود اشاره می کنیم:
1-عثمانی ها قبل از همه کشورها می دانستند زمین گرد است و نقشه دقیقه جهان را کشیده بودند!
آیا می دانستید که گالیله در سال 1652 ميلادي کروی بودن زمین را ثابت کرد در حالی که سلطان سلیمان در سال 1610 میلادی حکومت می کرد؟؟
به کنار سلطان سلیمان نگاهی بیندازید نقشه دقیق جهان و آفریکا چقدر دقیق ترسیم شده است!ظاهرا عثمانی ها در آن زمان دارای ماهواره جاسوسی بوده اند!

2-لباس های رنگارنگ و زیبا به لباس واقعی زنان دربار عثمانی بر اساس این تصویر تاریخی نگاهی بیندازید و آن را با لباسی که در سریال بر تن بانوانی که سریال را بازی می کنند مقایسه کنید!
3-چهره واقعی سلطان سلیمان و خرم خاتون!ظاهرا سازندگان سریال برای جذاب تر کردن سریال و قابل تحمل تر کردن قیافه سلطان و خاتون دست به تغیراتی در چهره واقعی آنها زده اند!
خرم سلطان و سلطان سلیمان مدل 2012
نقاشی واقعی بجا مانده از خرم و سلطان


 سربازان ذخیره اسرائیل

به انتخاب پرویز حکیمی




900

idf--2
idf--3
idf--4
idf--6
idf--7
idf--11
idf--13
idf--16
idf--20
idf--21
idf--24
idf--30
idf--31
idf--34
idf--38
idf--39
idf--45
idf--48
idf--51
idf--53
idf-

ثروت خامنه ئي بیش 
از ۳۶ میلیارد دلار است
به انتخاب پرویز حکیمی


A kibbutz in Israel is
 now producing the
 world's best caviar.
در یک کیبوتص اسرائیلی هم
اکنون بهترین و گرانترین نو‌ع
 * خاویار * دنیا

فراهم اورده میشود

Sent by Mojgan Harouni
به انتخاب مژگان هارونی






זוג ישראלי ישבו לאכול ארוחת צהרים.
האישה שואלת את בעלה:


"אם הייתי בוגדת בך מה היית עושה למי שהייתי איתו?"הבעל ענה לה: "הייתי לוקח לו את המקל ומפרק לו צלע צלע ואז הייתי לוקח לו את הכלב,


חונק אותו וזורק אותו מהקומה החמישית".האישה: "איזה מקל, ועל איזה כלב אתה מדבר"?הגבר: מי שהיה יוצא איתך היה בטוח עיוור.....................

ترجمه
به انتخاب ساریت شمش اسرائيل
یک زوج اسرائیلی در حال صرف غذا بودند که ناگهان زنه از شوهرش میپرسه : اگه تو بدونی که من با یکنفر به تو خیانت میکنم چه کار میکنی؟
شوهر جواب میده : اول اون عصاشو برمیدارم و تا میخوره میزنمش که دنده سالم براش نمونه بعد از طبقه پنجم میندازمش پائین و بعد سگشو ورمیدارم و میرم!
زن میپرسه: این حرفا چیه میزنی؟ چه عصائی؟ چه طبقه پنجمی ؟ چه سگی؟ معلومه تو داری در باره چه کسی حرف میزنی؟
شوهر جواب میده : مطمئنن کسی که با تو  رابطه ایجاد کنه
 باید * کور * بوده باشه

*****************

به انتخاب ساریت شمش اسرائيل


ישראלי ופלסטיני ממתינים בתחנת אוטובוס ברמת גן ביום גשוםכשלפתע מכונית חולפת במהירות ומתיזה עליהם מים מהשלוליתעד ששניהם נרטבים לגמריהשניים מתחילים לקלל והפלסטיני אומר: "בעזה זה לא היה קורה!"
"למה?", תמה הישראלי, "מה היה קורה בעזה?""בעזה הנהג היה מיד עוצר", משיב הפלסטיני, "מתנצל בפניךלוקח אותך אליו הביתהמפשיט אותך מהבגדים הרטוביםמכניס אותך למקלחת שלומייבש אותךואפילו מתעקש שתישן במיטה שלו בלילה עד שהבגדים יחזרו מהכביסהבבוקר היה נותן לך מאה שקל והיית חוזר הביתה"."באמת??", נדהם הישראלי "זה קרה לך???""לא לי", משיב הפלסטיני "לאשתי". 

ترجمه
به انتخاب ساریت شمش اسرائيل
دو فرد اسرائيلی و فلسطینی در یک روز بارانی در یک ایستگاه اتوبوس در تل اویو منتظر ایستاده بودند که ناگهان اتوموبیلی با سرعت از کنار انان رد شد و ابهای ایستاده در کنار خیابان را بر روی انان سرازیر کرد . هر دوی انان شروع به فحاشی به راننده ان اتوموبیل کردند . فرد فلسطینی گفت اگر این اتفاق در « غزه » رخ داده بود موضوع به این شکل تمام نمیشد . اسرائیلی از او با تعجب پرسید مثلآ فرق اینجا و غزه چی میتونسه باشه؟. فرد فلسطینی گفت : در غزه راننده بلافاصله توقف میکرد و بعد از عذرخواهی تو را میبرد به خانه اش لباسهایت را در میاورد و تو را به حمام میفرستاد و لباسهایت را در ماشین خشک کن میانداخت تا خشک شوند و با اصرار از تو میخواست که شب را تا صبح در رختخواب او بخوبی تا صبح که لباسها اماده شوند. در هنگام صبح نیز لباسهایت را تنت میکرد و یک صد دلاری هم کف دستت میگذاشت و تو را روانه خانه و زندگیت میکرد!
فرد اسرائیلی پرسید : تو این مورد را خودت تجربه کرده ئی؟. فرد فلسطینی جواب داد « خودم نه اما زنم » چرا

می دانی آنچه که باعث
 شهرت تو شده چیست؟
 به انتخاب مژگان هارونی

:روزی انیشتین به چارلی چاپلین گفت 
می دانی آنچه که باعث شهرت تو شده چیست؟
!"این است که تو حرفی نمیرنی و
 همه حرف تو را می فهمند"
:چارلی هم با خنده می گوید 
... تو هم می دانی آنچه باعث شهرت تو شده چیست؟
! "این است که تو با اینکه حرف میزنی،
 هیچکس حرفهایت را نمی فهمد"



چارلی چاپلین
 من اگر پيامبر بودم، رسالتم شادمانى بود بشارتم آزادى و معجزه ام خنداندن كودكان... نه از جهنمى مى ترساندم و نه به بهشتى وعده ميدادم...تنهامى آموختم انديشيدن را و "انسانبودن را...

رضا شاه

به انتخاب AT&T
فرستنده پرویز حکیمی
وقتی تا آخر خواندم متوجه شدم شرحی است 
کوتاه وفشرده در باره «رضا» آن رضایی که «رضا»
 نداشت تا ايرانی در «خاک» خفته و سرافکنده بماند
بزرگترين و بهترين هارا برای ايران می خواستآن
رضایی که خاک ايران تنها سرمه چشمش بود.
شانزده سال فقط در ايران در مقام پادشاهی 
خدمت کردنتيجه اش به اختصار و کوتاه اين
 است که باهم خواهيم خواند.

چهارم مرداد سالگرد در گذشت او است
در خانواده روستايي و فقيري در كوهستان هاي 
مازندران به دنيا آمدخدمت خود را به كشور
 از سربازي آغاز كردروزي كه آمد، ايران 
در خاك نشسته بودروزي كه رفت تنها مشتي 
خاك از ايران آباد را با خود برد.

بخشي از خدمات او :

دستور به سر گذاشتن کلاه پهلوی به
 جای دستار و عمامه به همهی مردم
 در سال ۱۳۰۳خورشیدی 
(در پست نخست وزیری)
تغییر پوشش رسمی مردانه از 
قبا به کت و شلوار
کشف حجاب (تغییر لباس زنان از 
پیچه و روبند به لباس و کلاه 
فرنگی و باز کردن صورت)
ایجاد دادگستری در بهمن۱۳۰۵
تاسیس قشون متحدالشکل و ارتش
 در سال ۱۳۰۰
تدوین اولین قانون مدنی ایران در سه
 جلد (جلد اول در اموال ۱۳۰۷
جلد دوم در اشخاص  ۱۳۱۳ و ۱۳۱۴، جلد سوم در ادله اثبات ادعا)
سامان بخشی به ثبت اسناد و املاک
 به صورت فعلی در سال  ۱۳۱۱
بنیانگذاری ثبت احوال و اجباری کردن
 برگزیدن نام خانوادگی و صدور 
شناسنامه در سال ۱۳۰۴
لغو کاپیتولاسیون برای همة اتباع 
خارجی ،  ۲۱ اردیبهشت ۱۳۰۴
اسکان عشایر
براندازی خانسالاری (ملوک الطوایفی)
بنیانگذاری بانک سپه (نخستین 
بانک ایرانیاول اردیبهشت  ۱۳۰۴
ساخت راهآهن سراسری ایران (از 
خلیج فارس تا دریای خزرآغاز
 ۲۳ مهر ۱۳۰۵،  اتمام سوم شهری.ر ۱۳۱۷
ساخت راه آهن قم-یزد-زرند
 آغاز سال  ۱۳۱۷
بنیانگذاری بانک ملی ایران 
در  ۱۴ اردیبهشت  ۱۳۰۶
بنیانگذاری بیمه ایران 
در  ۱۵ آبان  ۱۳۱۴
جادهسازی، پلسازی و 
تونل سازی در کشور
بنیانگذاری بانک فلاحتیبانک
 کشاورزی در سال  ۱۳۱۲
بنیانگذاری رادیو ایران (نخستین
 ایستگاه رادیویی ایرانیدر
 ۱۳۱۸ ، افتتاح
 در ۴ اردیبهشت  ۱۳۱۹
بنیانگذاری خبرگزاری پارس
(نخستین خبرگزاری ایرانیدر 
سال  ۱۳۱۳
بنیانگذاری دانشگاه تهران (نخستین
 دانشگاه ایرانی در ایراندر
 س ۱۳۱۴
آغاز بهره برداری  ۱۳۱۶
تغییر تقویم رسمی ایران از تقویم
 هجری قمری 
به تقویم خورشیدی جلالی
اعزام اولین دسته از دانشجویان ایرانی 
برای آموختن فنون جدید به فرانسه، 
آلمان و انگلستان ( ۶۰ تن در  سال
۱۳۰۱
(در حالی که خودش تنها به یک
 مسافرت خارج 
رفت و آنهم ترکیه)
ساماندهی تعرفه گمرکی و واریز
 در آمدهای آن به حساب 
دولت در سال ۱۳۱۵
تشکیل موزه ی خزانه جواهرات ایران 
و پشتوانه اسکناس در سال  ۱۳۱۶
سرکوب شیخ خزعل در خوزستان 
و بازگرداندن این خطه به دامن
میهن آذر  ۱۳۰۳
(بریتانیا از شیخ خزعل حمایت
 میکرد و رضاشاه را تهدید هم 
نموده بود)
تأسیس فرهنگستان ایران (برای
 تقویت زبان و ادب فارسیدر
 ۲۹ اردیبهشت ۱۳۱۴
تأسیس بانک رهنی برای گسترش
 خانه سازی در کشور در
 ۲۵ دیماه  ۱۳۱۷
تأسیس نیروی دریائی در سال۱۳۱۱ 
 آموزش افسران ایرانی در ایتالیا 
در شرایطی که تا قبل از آن بریتانیا 
یگانه قدرت دریایی در جنوب ایران بود
بنیانگذاری نیروی هوائی در سال  ۱۳۰۳ (فرستادن اولین محصلین خلبانی به 
اروپا در سال  ۱۳۰۲
فارغ التحصیلی اولین خلبان ایرانی 
احمد نخجوان در ۱۳۰۴ 
که در پنجم اسفند در اولین پرواز 
رسمی در فرودگاه قلعه مرغی
 به زمین نشست)
تأسیس اولین کارخانه هواپیما سازی
 ایران ، شهباز در ۱۳۱۲، 
آغاز بهره برداری  ۱۳۱۴
پرواز اولین هواپیمای ساخت داخل 
در اول مرداد سال  ۱۳۱۷
تأسیس کتابخانة ملی ایران
 در سال 1316
برچیدن بلدیه ی شهری قاجاریه و تاسیس شهرداری در سال ۱۳۰۹
الغای امتیاز نشر اسکناس توسط 
بانکهای خارجی در سال  ۱۳۰۹
و اختصاص آن به بانک ملی
 در سال ۱۳۱۰
تاسیس دانش سراها و موسسات 
آموزشی در سال  ۱۳۱۲
تاسیس مدارس دخترانه و راهیابی 
بانوان به دانشسرای عالی
 در سال ۱۳۱۴
تاسیس سازمان غلات و محصولات
 کشاورزی در سال  ۱۳۱۵ (آغاز بهره برداری از سیلوها 
در ۱۳۱۹
لغو امتیاز بی قید و شرط فرانسویها 
برای باستانشناسی در ایران
 در سال ۱۳۰۶
تاسيس اداره باستانشناسي و 
بيرون آوردن بخش عمده پرسپوليس
 و پاسارگاد از زير خاك  ۱۳۰۷
پايه گذاري صنعت فولاد(اقدام 
به ساخت اولین کارخانه فولاد 
در سال ۱۳۰۹ که متأسفانه با آغاز 
جنگ جهانی دوم به اتمام نرسید )
ايجاد صنايع دخانيات داخلي 
در سال ۱۳۱۶
راه اندازی اولین كارخانة قند و 
شكر در  ۱۳۰۹  (اولین کارخانه
 در  ۱۲۷۴ تأسیس
 گردیده بود اما بعد از  ۳سال با 
\فشار کمپانی های خارجی بسته شد)
تأسیس اولین كارخانة سيمان
 در  ۱۳۱۲  در نزدیکی شهر ری با 
ظرفیت  ۱۰۰ تن در روز

تأسیس اولین کارخانة 
آردسازی در سال  ۱۲۹۹
تأسیس اولین کارخانة بافندگی 
نخ و ابریشم در سال ۱۳۰۴
تاسيس موزه ملي ايران
 در سال ۱۳۱۶
تأسیس انجمن ملی تربیت بدنی
 (خاستگاه سازمان تربیت بدنی کل
 کشوردر سال ۱۳۱۳
تأسیس استادیوم امجدیه تهران
 (شهید شیرودی فعلی
در سال  ۱۳۱۳
امکان استفادة همگانی از تلفن
 (در سال 1302 شمسی قراردادی 
برای احداث خطوط تلفنی زیرزمینی 
با شرکت زیمنس و هالسکه منعقد شد 
و سه سال بعد در آبان ماه ۱۳۰۵
شمسی تلفن خودکار جدید بر 
روی ۲۳۰۰ رشته کابل در مرکز
 اکباتان آماده بهرهبرداری شد
مرکز تلفن اکباتان در سال  ۱۳۱۶ 
شمسی به ۶۰۰۰ شماره 
تلفن رسید)

حمایت واقعی از تولید، کار و 
سرمایة ایرانی (افزایش تعداد 
شرکتهای صنعتی ایرانی از  ۹۳ شرکت
 در سال  ۱۳۱۰ 
به  ۱۸۳۵ شرکت در سال ۱۳۲۰ )
توسعة صنایع دیگر۸ كارخانه
 چرم­سازی، كارخانه­ های جورابِ
 كش­بافی، كبریت­ سازی، آهن­سازی، ریخته­ گری، نجاری، كیسه
 و حریر بافی رشت، بطری­سازی،
 كمپوت و مربا­سازی خراسان، كارخانه پنبه اصفهان،
 كارخانه تهیه تراورس و كارخانه قیر
 اندود كردن تراورس، كنف، کارخانة 
تولید صابون و روغن­كشی

زنباره و عیاش نبود، همواره لباس نظامی
 بر تن داشت، حکومت بر یک کشور مفلوک 
با مردمان فقیر و تحقیرشده را بر خود نمی 
پسندیدآرزو داشت ایران را کشوری پیشرفته،
 مستقل و مقتدر ببیندبه اهمیت علم و دانش 
کاملاً واقف بودبرای توسعة علم و نهادینه 
شدن آن در کشور ارزش بسیار قایل بود
مقتدر بود و مخالفان سیاسی و نظامی خود را
 بر نمی تابیدتمام اينها در ۱۶ سال و از
هيچ فراهم شدروحش شاد.




استغفر الله

 نام ایت الله های  خونخوار جمهوری اسلامی،
 در قران ۱۴۰۰ ساله ئي که در اطراف قم 
کشف شده به وضوح به جایگزینی انان 
در مقام امام زمان تا زمان غیبت ایشان 
 اشاره شده است !!

لطفآ خبر بالا که با اجازه 
شما مختصر تفسیراتی 
 نیز بر ان اضافه کرده ام
 را بخوانید و شاخ دربیاورید!!

به گزارش خبرگزاری فارس: در پی حفاری گروهی از باستان شناسان در اطراف شهر قم، یک جلد قران کریم که قدمت آن به هزار و چهار صد سال پیش باز میگردد، کشف شد (حفاری در اطراف قم؟!.  چگونه تا بحال این دست نوشته سالم به جای مانده بوده ؟ و تازه در ان زمان دور از جان ساکنان ( ایرانیش ) « قم در چه قبرستانی در ایران قرار داشته » که سلمان فارسی « خائن » برود و با پنهان کردن ان کتاب فرمان حضرت رسول را به جای اورد؟ » پیش از این نسخه های خطی و قدیمی فراوانی از قران کریم در جریان حفاری ها به دست آمده بود اما آنچه که این قران را از سایر نسخه ها متمایز میکند، ۱۱۵ سوره بودن آن است ( که مسلمانان سنی تا کنون از ان غافل بوده اند }، امری که بحث های فراوانی را به دنبال داشته است.
به گزارش این خبرگزاری، این نسخه خطی پس از کشف بلافاصله به حوزه علمیه قم منتقل شد تا علما و مراجع عظام درباره صحت و سقم سوره صد و پانزدهم تحقیق و بررسی کنند
آیت الله مقتدایی، مدیر حوزه علمیه قم در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: «ما تا قبل از کشف این نسخه نیز می دانستیم که قران کریم در حقیقت ۱۱۵سوره داشته است اما به دو لحاظ هیچگاه آن را بیان نمی کردیم. اول این که نمی خواستیم رشته ی پیوندمان با برادران اهل سنت از اینی که هست نازکتر شود ( یعنی کوتاه امده و از خیر ان فرمان اسلام ناب محمدی که در قران کریم امده گذشته بوده ایم! ) و دوم این که مدرک مستدلی نیز در اختیار نداشتیم. اما در روایات اهل تشیع داریم که پیامبر اکرم پیش از رحلت شان یک جلد قران کریم را به دست سلمان فارسی میدهد و از او میخواهد که قران را به ایران برده و در جایی بیرون از شهر قم دفن کند. حضرت رسول نسخه ی دیگری از کتاب را به هنگام حج الوداع همراه با خود میبرد اما ابوبکر به بهانه تلاوت قران، کتاب را از پیامبر قرض می گیرد و دیگر هرگز آن را پس نمی دهد. پس از فوت پیامبر، ابوبکر سوره صد و پانزدهم را پاره کرده و می گوید که قران فقط صد و چهارده سوره دارد، موضوعی که تا به امروز مورد پذیرش غالب مسلمانان بوده است اما مسئله ای که خارج از درک مغز کوچک ابوبکر بوده این است که رسول اکرم علم غیب داشتند و برای همین هم نسخه ی دیگر را در دل خاک شهر قم به امانت گذاشتند زیرا می دانستند که روزی به دست اهلش خواهد رسید
آیت الله مقتدایی در مورد علت این رفتار ابوبکر می گوید: «سوره صد و پانزدهم به صراحت تکلیف جامعه مسلمین را پس از رحلت پیامبر مشخص می کند. در این سوره نام هر دوازده امام شیعیان به صراحت ذکر شده و خداوند فرموده اند آنان جانشینان بر حق پیامبرند. همچنین در آیات پایانی این سوره، نام جانشینان امام زمان در زمان غیبت آمده است. به عنوان مثال، مقام معظم رهبری تحت عنوان السید علی الخامنه ای، در آیه شصت و چهارم به عنوان رهبر مسلمین جهان در عصر حاضر معرفی شده است و دو بار هم تاکید شده که هیچ مسلمانی بدون تبعیت کامل از فرمایشات ایشان، وارد بهشت نخواهد شد

سخن اخر
 فکر میکنند که همه مردم به نفهمی و حماقت « انصار حزب الله، بسیجی مزدور و پاسدار وطن فروش هستند! » 
که مینشینند و در « مجلس خبرگان » با  فردی « که مقسم تاراج مملکت » بین حاکمیان هست یعنی دجالترین شیئی که تاکنون بر روی زمین شناخته شده است و از او به نام والی حضرت محمد نام میبرند، یعنی افت الله خامنه ئی هر چه را که از ان مزخرف تر نیست که بر افکار کثیف و منحرف و معلول حالشان پدیدار میشود  چون « امریه ئي ملوکانه »  برای ورود به مغز مغشوش ۷۰ و چند میلیون ملت نفس بریده صادر میکنند و با اوردن اینگونه موضوعات به دشمن افرینی به منظور قوام بیشتر ( مانند قرص وایگرا ) و با در نداختن مملکت با بیش از دو میلیار مسلمانان غیر شیعه ان را با خطر نابودی مواجه میسازند، و * تاوان * انرا نه خود انان و نه بچه ها و نوه هایشان میپردازند بلکه این ملت نگون بخت ایران است که باید به تلافی « گ...ه » حوردنهای زیادی انان به قیمت جان و ماموس و مالش بپردازد!.

اگر از واجبی استفاده نکنید
 مسلمان نیستید

No comments:

Post a Comment

POST توراه و هفطارای

Every Post's Information